    From: " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: krzywe grzania w sterowniku pogodowym
    Date: Mon, 12 Jan 2009 12:56:48 +0000 (UTC)

    Rafał <a...@c...nospam.pl> napisał(a):

    > Własnie mam odpalony piec i CO w nowym domu - stan surowy zamknięty.
    > Ustawiłem temp na 10stopni i chyba wystarczy.
    > Ale zauważyłem że piec czasami sie wyłącza - to chyba ok, ale pompy obiegowe
    > chodza cały czas. Czy to normalne?
    > Jaką krzywą grzania powinienem ustawic? czy to ma wpływ na zużycie gazu?
    Kociol to sie powinien wylaczac calkiem regularnie, a nie tylko czasami.
    Zmiana trybu pracy pompy (jesli jest odpowiednio podlaczona do sterownika)
    jest mozliwa tylko przez ustawienia serwisowe - dopytaj instalatora/serwisanta.
    Co do ustawienia krzywych - to juz sam musisz sprawdzic, bo to sie dobiera do
    budynku. Te 'numerki' krzywych - 1.5, 2, 2.5 to jakby wprost wspolczynnik K
    budynku. Jesli kociol chodzi non-stop lub prawie non-stop to podnies krzywa
    (np z 1.5 na 2). Woda w kotle bedzie osiagac wyzsza temperature, grzejniki
    beda mocniej grzaly, kociol bedzie sie rzadziej wlaczal. Trzeba tak dobrac
    krzywa zeby kociol nie wlaczal sie za czesto, nie bylo problemow z utrzymaniem
    temperatury w budynku, a jednoczescie zeby temperatura wody nie byla za wysoka
    (trzeba wiecej grzac, wiec duze zuzycie). Do tego wez pod uwage ze na razie
    dom suszysz, wiec musisz go bardziej wygrzewac. Zazwyczaj krzywa 2 jest juz
    wystarczajaca nawet dla starszych budynkow. W dobrze zbudowanym nowym, po
    wygrzaniu ludzie maja krzywe 1.4-1.5. Po prostu musisz dobrac. W szczegolnosci
    jest dasz za niska to bedzie zbyt niska temperatura wody w obiegu i kociol
    bedzie chodzil non-stop (czyli zuzywal duzo paliwa)
    Ale to wszystko powinien byl wyjasnic Ci instalator.

    pozdrawiam
    Bruno