  • Data: 2012-05-15 22:30:43
    Temat: Re: kto wykonał częściowe podpiwniczenie i czy poleca?
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Powody są różne, dlatego twiedzę że zapas jest potrzebny i decyzja
    >że piwnica i tylko ona przeważa szalę na to że domu nie skończymy

    powiem tak nie przeważa szali ale wiem/wobrażam sobie jak budowa
    będzie wyglądać i to nie będzie kwestia 35tys.
    Etapów budowy będzie tyle, że gdy tu popuszczę, tam odpuszczę, tu
    zrobie coś na wyrost choć nie czuję tkiej aktualnej potrzeby (mówię
    akurat o piwnicy, ponieważ faktycznie nie czuję potrzeby podpiwniczania
    całego domu), to za 2 lata jak skończę będe lżejszy nie o 35tys a o 100
    czy 150.
    W efekcie mogę do tego doprowadzić, że jednak przeważę szalę i zamiast
    zamieszkać
    w domu przez kolejne lata będę miał plac budowy...

    Nigdy nie budowałem ale remontowałem i wiem z doświadczenia, że takie
    nieplanowane wydatki, trzeba trzymać jako ostateczną rezerwę, bo i tak
    się pojawią. Ja w zamian za piwnicę wolę urządzić ogród w który jest dla
    mnie szalenie ważny, być może jak finansów wystarczy mała oranżeria
    przy tarasie.

    Mam ambitny plan wybudować za gotówkę, która posiadam i dofinansować z tego
    co
    zarobię przez kolejne 2-3 lata, poprostu programowo nienawidzę kredytów
    a życie jest zbyt krótkie, żeby tracić je na spłatę i martwienie się.
    Podejście może nie dzisiejsze, ponieważ pewnie większość domów jest
    obciążona hipoteką ale wolę skromniej a na mniej chorób zapaść z powodu
    myślenia o kredycie i co będzie jak coś pójdzie w życiu nie tak.
    Jestem przygotowany na kredyt ale niewielki.

    >oznacza po prostu że nie powiniśmy budować tylko lepiej sie przygotować,
    >tzn finanse lub inny projekt.

    nie zgadzam się z tym. Mieszkać gdzieś trzeba a jakoś srednio mi odpowiada
    aby moim hobby na następne kilkanaście lat stało się spłacanie hipoteki, to
    zabawa dla ludzi o mocnych nerwach ;-), ja od pokera wolę szachy.

    Generalnie po wypowiedziach doszedłem do wniosku, zę raczej nie uda się
    zredukować kosztu wykonania częściowego podpiwniczenia, proporcjonalnie
    do wielkości zamierzonej piwnicy więc, będę musiał zrezygnować.

    Pozdrawiam
    Darek