    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: który projekt lepszy
    Date: Wed, 24 Mar 2010 22:16:51 +0100

    rob budowniczy pisze:

    > ile może kosztować wybudowanie takiego domku przy rezygnacji z wykuszy
    > i balkonu?
    > Na forach często przewija się opinia, że wybudowanie domu, stanu pod
    > klucz to koszty około 2-3 tyś za m^2.
    > Jak się zachowuje ten wskaźnik przy podpiwniczeniu budynku? (czy
    > dodanie powierzchni piwnic i przemnożenie przez wskaźnik
    > da mi w przybliżeniu kwotę budowy? Chodzi o jakieś orientacyjne koszty
    > (okolice krakowa).

    Wydaje mi się, że zbyt wiele jest niewiadomych, żeby coś jednoznacznie
    wyrokować... Nie wiadomo na przykład jakie masz warunki gruntowe na
    działce - co z wodą - jak jest mokro, to piwnica może być droższa, bo
    więcej i lepsze izolacje. Co chesz mieć w tej piwnicy - czy na początek
    wystarczą Ci gołe mury i prowizoryczna instalacja elektryczna, czy
    musisz mieć od razu pełen wypas z wykończeniem wnętrz i ich
    urządzeniem..., co chcesz wreszcie mieć w części mieszkalnej... itd itp...

    Jak przyjmiesz zgrubnie, że metr będzie Cię kosztował powiedzmy 2,5 tys,
    to policz też powierzchnię piwnicy po tyle właśnie i wszystko razem da
    Ci jakiś baaardzo ogólny pogląd na to, ile wyniesie Cię cały dom. Teraz
    zależy, czy zechcesz wziąć firmę, czy wolisz panów Heńków do wykonania
    roboty... Tu też będą znaczące różnice w kosztach...

    Nikt Ci nie powie ot tak... ile może kosztować taki dom :-).

    Zbyt wiele zmiennych.

    > Czy możecie polecić w małopolskim jakąś dobrą ekipę?

    Ja mam ekipę bardzo dobrą, ale majster nie chce, żeby polecać, bo ma
    roboty tyle, że się nie wyrabia - buduje po cztery-pięć domów na sezon,
    a jest ich tylko czwórka chłopa. Robią też mniejsze prace w przerwach
    technologicznych :-)

    pozdr.
    robercik-us