    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: lavender
    Date: 10 Dec 2012 19:56:15 GMT

    Ikselka napisała:

    > Tyle że ocieplanie butów, ścian domów, kurtek to po prostu izolacja
    > cieplna, czyli osłona działająca w celu ZATRZYMANIA wytwarzanego ciepła
    > wewnątrz danego obiektu, natomiast u ogrodowych badyli "ocieplanie" służy
    > jedynie osłonie przed wiatrem i słońcem - jako że roslinki same nie
    > wytwarzają ani nie magazynują ciepła, które mogłoby być przez osłonę
    > zatrzymywane 3-)

    Świetnie. Tak właśnie ten termin jest używany -- nieistotny przy tym
    termodymamiczny przepływ energii, ważne jest wyłącznie zastosowanie
    materiałów termoizolacyjnych. Świetnie. Ale ja już to raz tłumaczyłem.

    > Czyli OK, poprawiam się: co zaś do samego wyrażenia "ocieplenia wymagają" -
    > jest ono mylące, bowiem nie chodzi o ogrzanie (czyli zrobienie roślinkom
    > cieplej), tylko o osłonę.

    O tym też wspomniałem -- mylące tych, co maja skłonność do mylenia.
    Ale na język, to ja mam wpływ niewielki. Mogę tylko dalej tłumaczyć.
    Podchmielonym można być nie używając wcale chmielu (Humulus lupulus).
    Jodłuje się bez związku z jodłą (Abies). Zagrabić też można bez użycia
    grabi (i to nawet mienie o większej wartośni niż jakieś zeschłe liście).

    Jarek

    --
    Że tylko szept z tobą szedł słów jak liści
    -- nie uiści, nie uiści