    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: lisciasty do tablicy - tenmperatura paneli FV
    Date: Wed, 26 Aug 2020 20:50:40 +0200

    2020-08-26 o 15:13 +0200, Jarosław Sokołowski napisał:

    > Aż tak, że każą instalować panele zintegrowane?! Bo ja znam
    > uregulowania chorwackie -- tam, żeby sprzedawać prąd z domowej
    > instalacji po mocno zawyżonych cenach, trzeba mieć słoneczne grzanie
    > wody użytkowej. Żeby nie było tak, że ktoś jedym drutem sprzedaje
    > drogo, a w tym samym czasie drugim kupuje tanio i grzeje sobie wodę.

    A to nie, o ile mi wiadomo, żadnych regulacji w tym kontekście nie ma. Z
    tym, że ceny skupu prądu od prosumenta PV są we Francji tylko trochę
    zawyżone, kilka czy kilkanaście lat temu były bardzo znacznie.

    Pisząc o dotacjach, miałem na myśli ulgi podatkowe. Ulgi te skończyły
    się dla gołych PV kilka lat temu - obecnie dostać można wyłącznie na
    zestaw hybrydowy PV+solar (albo ew. sam solar, no ale to poza tematem
    jeśli chodzi o produkcję prądu).

    Mateusz