  • Data: 2010-02-16 10:10:56
    Temat: Re: lodówka - inaczej chłodziarko-zamrażarka - gdzie?
    Od: LEPEK <n...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    BQB pisze:
    > Zerkałem w necie już
    > na różne sklepy, ale czy jest jakaś strona, na której będzie można
    > wyfiltrować sobie porządnie?

    Krótko - nie, nie ma.

    Napisze trochę, bo mam akurat czas i byłem niedawno w podobnej sytuacji.

    Nie ma takiej strony, bo tych firm, modeli, funkcji itp. jest mnóstwo i
    się cały czas zmieniają. Taka strona musiałaby być chyba płatna, bo to
    tytaniczna robota. Ale może się mylę, ale dobrej sam nie znalazłem.
    Stron z możliwością wyfiltrowania jest dużo, ale nie ma takiej, na
    której jest wszystko. I nawet, jak znajdziesz jakąś pożądniejszą to
    uważaj, bo zdarza się dużo błędów w opisach - te same modele mają inne
    pojemności, różne zużycie energii, nie mówiąc już o opisie kolorów (nie
    mogłem uwierzyć ile jest słów opisujących srebrny - od srebrnego, przez
    inox, po różne tytaniczne, srebrzyste itp :) ).

    Strony, na których można sobie odfiltrować model po parametrach to
    głównie strony sklepów, jak euro (IMO bdb), avans, chyba MM, sklepy
    internetowe (nazw nie pomnę), porównywarki (ceneo, skąpiec, nokaut) i
    strony producentów. Uwaga: na stronach producentów nie ma wszystkich
    modeli będących w sprzedaży, a i błędy i niedopowiedzenia się zdarzają.

    Ja bym na twoim miejscu nie zaczynał od filtrowania po funkcjach siedząc
    przed kompem, tylko podjechał do 3-4 dużych sklepów, pomacał produkty
    różnych firm (spisz sobie najpierw, jakie istnieją), obejrzał i porównał
    jakość wykonania, pogadał ze sprzedawcami orientując się, jakie funkcje
    są dostępne (można posłuchać przy okazji co polecają i dla czego, ale
    nie można tego brać zbyt poważnie).
    Teraz, mając jako takie pojęcie wykluczasz marki o kiepskim wykonaniu i
    te, które ci nie leżą z innych względów (brzydkie, za drogie, tandetne,
    z którymi masz złe doświadczenia itp.). To, co zostaje filtrujesz po
    pasujących ci wymiarach, układzie i podstawowych funkcjach patrząc w
    kilku serwisach.
    W ten sposób powinno zostać kilka firm z 3-4 modelami z każdej. Niby
    dużo, ale jak teraz jeszcze raz zbierzesz szczegółowe dane o nich, to
    okaże się, że połowa z nich jednak ci nie odpowiada (jednocześnie może
    być tak, że rozpracowując symbole modeli okaże się, że istnieje jednak
    model, który ma wszystko, co ci odpowiada). No, to zostaje z 5-10 do
    wyboru. Teraz selekcja pozytywna względem funkcji, na których ci
    najbardziej zależy i pozostałych bajerów, jak i stosunkowi ceny do nich.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm