  • Data: 2012-03-08 07:59:48
    Temat: Re: mały agregat prądotwórczy - jaki?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.03.2012 21:32, Lukasz pisze:
    > Witam,
    > Potrzebuję do sporadycznego użytku mały i niezbyt drogi agregat
    > prądotwórczy. Od czasu do czasu zabiorę go do pracy, poza tym w razie
    > dłuższego zaniku zasilania w domu ma zasilić piec gazowy i ew.
    > oświetlenie (od strony elektryki w domu sam dokonam odpowiednich
    > przeróbek). Będzie sporadycznie używany więc musi wytrzymać długo (w
    > sensie: po gwarancji ma działać mimo że niewiele go używałem :)
    > Co warto kupić, czego się wystrzegać?

    Cóż, ja zaryzykowałem i kupiłem niemiecką chińszczyznę - benzynowy
    jakieś 5kW mocy silnika (3,2kW elektrycznej o ile pamiętam).

    Kosztował coś koło 700-800zł. Mój tata też coś takiego kupił i jego miał
    wadę... nie podłączone kabelki ;) (wystarczyło wsunąć je na te blaszki i
    poszło OK)

    Asekuracyjnie dodałem filtr paliwa - minus jest taki, że po dłuższym
    postoju trzeba nalać paliwa prosto do niego inaczej ma problem z zassaniem.

    Używam dość sporadycznie i stoi sobie w nieogrzewanej wiacie, ale jeśli
    pamiętam o powyższym (i który wyłącznik wyłącza zapłon ;) to odpala dość
    łatwo.

    Jeśli jest w miarę dobrze obciążony to "jakość" produkowanego prądu
    elektrycznego jest na tyle dobra, że nawet mój bardziej marudny UPS
    uważa, że ma podłączone normalne zasilanie.