  • Data: 2011-06-13 16:13:50
    Temat: Re: materiał na kolektor
    Od: robertr <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    To jeszcze raz podzielę się przemyśleniami. Na etapie budowy kupujemy
    30 - 40 metrów rury polietylenowej (32mm) (około 20 litrów
    pojemności) zatapiamy np w taras od strony południowej. Wpinamy to
    przed nasz system CWU. Dokładamy 3 zawory kulkowe - obejście rurki i
    jej ewentualne zamykanie do spuszczenia (raczej sprężarką - chyba
    niekonieczne) do tego trochę śrubunku etc. Całość inwestycji powinna
    się zamknąć w cenie poniżej 200 PLN. Trwałość szacuję na ponad 30 lat.
    W okresie od połowy kwietnia do połowy października mamy gwarantowany
    zysk energetyczny (w okresach przejściowych można zawsze przełączyć
    obejście - gdy temperatura np spadnie poniżej 20 C). Nagrzewany beton
    ma olbrzymią inercję cieplną - rurki mogą być zatopione dość głęboko.
    W sezonie zyskujemy jakieś 400 - 500 kWh. Wiem niezbyt wiele.
    Zyskujemy jednak bardzo niskim kosztem jakąś instalację, która nawet
    dla ogrzewania gazowego zwraca się w niecałe 2 lata. Instalacja jest
    absolutnie niewidoczna, kompletnie bezproblemowa i chyba ntrwalsza z
    wszystkich dostępnych na rynku.
    Wiem o czym piszę bo kolektor betonowy miałem kilka lat.....
    Pozdr