  • 1. Data: 2009-03-21 03:21:00
    Temat: Re: śmierdzi z kanalizacji
    Od: "tornad" <t...@o...net>

    > zastanawiam sie jeszcze, czy nie powinienem zanurzyc rury ktora wchodzi
    > do oczyszczalni w plynie. Specjalnie powiesilem to nad lustrem sciekow,
    > zeby w razie czego slyszec rzadkie i gęste jak sobie wpada.
    >
    > --
    > bartek

    Specjalista jakims dyplomowanym od tych spraw nie jestem ale pare systemow
    sciekowych widzialem.
    Otoz glownym powodem tego smrodu jest chyba wlasnie to, ze rure odprowadzajaca
    scieki do szamba, ktora "zawiesiles nad lustrem sciekow" powinienes w nim
    zanurzyc i to na dosc duza, rzedu pol metra glebokosc. Musisz uzupelnic ten
    wylot kolankiem i kawalkiem rury. Nad tym lustrem sciekow tworzy sie czesto
    gruby korzuch, piana, i ona wytwarza te nie tylko trujace lecz wrecz wybuchowe
    gazy w tym metan i wodor.
    Druga zatem rzecza jest koniecznosc wykonania odpowietrzenia tej grubej rury,
    najkorzystniej najblizej kibla. Rure odpowietrzajaca wyprowadza sie pod dach,
    na nia nasadza grubsza, przechodzaca przez pokrycie dachowe. Rura ta powinna
    byc tej samej srednicy co pion ale widzialem tez ciensze, z tym ze pod samym
    dachem jest poszerzona i czesto nawet izolowana. Chyba chodzi o to by w czasie
    mrozow czy kaprysow pogody byl odpowiedni cug bo ona pracuje jako komin.

    Na ponizszej stronie masz pokazane jak to sie w "Hameryce" robi. Nie trzeba
    nawet znac jezyka, wystarczy poogladac obrazki: FIgure 1, 2, 3 i ew. nastepne.

    http://www.ag.ndsu.edu/pubs/ageng/structu/ae892-1.ht

    Przyda sie. Ja sam robilem kanalize u siebie ale bez tej wczesniejszej nauki
    i popelnilem pare bledow, ktore teraz trudno naprawic. Dlatego to polecam.
    Pzdr.
    Tornad

  • 2. Data: 2009-03-21 17:29:55
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    tornad pisze:

> [...]
    > gruby korzuch, piana, i ona wytwarza te nie tylko trujace lecz wrecz wybuchowe

    O cholera - dla mnie nowosc. Fachmani tlumaczyli i calkowicie
    kupilem poglad, ze rura musi doprowadzac scieki NAD lustro.
    Tak mam i póki co smrodu brak, ale i uzytkowanie slabe.

    Dzieki temu rura odpowietrzajaca jest otwarta od dolu az po dach.
    W rurze doslownie wieje wiatr od dolu do góry.

    pozdro
    --
    A S