  • 1. Data: 2009-03-20 08:15:42
    Temat: Wentylacja grawitacyjna
    Od: "henryts" <h...@o...pl>

    Witam

    Sytuacja następująca domek jednorodzinny pion wetylacyjny grawitacyjny
    jedna kratka w piwnicy czy mogę dołożyć drugą na parterze na tym samym kanale
    a co z trzecią kratką w innym pomieszceniu na parterze ?

    Ogólnie czy na jednym pionie wentylacji grawitacyjnej może być tylko jedna
    kratka wentylacyjna ? jeden pion "wentyluje" jedno pomieszczenie
    czy można zrobić więcej ? jeden pion "wentyluje" 2 , 3 pomieszczenia

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-03-20 08:45:24
    Temat: Re: Wentylacja grawitacyjna
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "henryts" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kratka wentylacyjna ? jeden pion "wentyluje" jedno pomieszczenie
    > czy można zrobić więcej ? jeden pion "wentyluje" 2 , 3 pomieszczenia

    Lepsza taka wentylacja jak żadna, tylko narażasz się na to że smrodek z
    piwnicy może ci powędrować do pomieszczenia na parterze.

    Pzdr
    J23

  • 3. Data: 2009-03-20 10:01:24
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    On 20 Mar, 09:45, "J23" <i...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Lepsza taka wentylacja jak żadna, tylko narażasz się na to że smrodek z
    > piwnicy może ci powędrować do pomieszczenia na parterze.

    Jeżeli kanał jest duży to włóż do niego rurę PCV i będziesz miał dwa
    kanały.

    Pzdr
    QbaB

  • 4. Data: 2009-03-20 10:24:21
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "J23" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Lepsza taka wentylacja jak żadna, tylko narażasz się na to że smrodek z
    > piwnicy może ci powędrować do pomieszczenia na parterze.

    A można taki komin z podpiętymi 2-3 pomieszczeniami zakończyć jakimś
    wntylatorem kanałowym, albo takimi wentylatorami dzialającymi podczas
    wiatru? Wteyd może by nie zasysał?

    Adam

  • 5. Data: 2009-03-20 16:42:13
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    QbaB pisze:
    wiadomościnews:4fa5.0000009f.49c350ae@newsgate.onet.
    pl...

    [...]

    [...]

    Co drugą kondygnację można podłączyć do tego samego kanału wentylacyjnego...

    > Jeżeli kanał jest duży to włóż do niego rurę PCV i będziesz miał dwa
    > kanały.

    Włosy stanęły mi na głowie ;) Niedopuszczalne jest stosowane rur PCV i
    innych podobnych przewodów dla celów wentylacji grawitacyjnej, tym
    bardziej w kanałach. Uzasadnienie - czy ktoś widział jak wspaniale
    rozprzestrzenia się pożar przez taki kanał wentylacyjny z PCV? Jest np.
    na parterze a za chwilę pali się, np. konstrukcja dachowa (pod
    warunkiem, że jest z drewna ;)) Poza tym jak włożysz rurę z PCV to w
    kanale będziesz miał dosłownie wodę.
    BP,NNMSP
    Walczę z tym z moim kolegami i koleżankami, nagminne to jest i też np.
    połączenie wszystkich kanałów wentylacyjnych w jeden na poddaszu, brak
    drzwi przeciwpożarowych (inwestor liczy, że nie zauważą urzędasy), drzwi
    o szerokości skrzydła 70 cm do łazienek w pensjonatach, brak podjazdów
    dla osób poruszających się na wózkach, itd... nieraz ręce opadają,
    wszystko jest dobrze dopóki nic się nie stanie...

  • 6. Data: 2009-03-20 17:24:44
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "detektyw" <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy> napisał w wiadomości
> [...]
    > osób poruszających się na wózkach, itd... nieraz ręce opadają, wszystko
    > jest dobrze dopóki nic się nie stanie...

    A ja mam tak wentylację z kuchni.
    Tak było w projekcie.
    To robią ludzie z uprawnieniami,
    więc d... raczej nie nadstawiają.
    Rura PCV idzie pod dachem do komina

    Pzdr
    J23

  • 7. Data: 2009-03-20 17:36:58
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    J23 pisze:

    [...]

    > A ja mam tak wentylację z kuchni.
    > Tak było w projekcie.
    > To robią ludzie z uprawnieniami,
    > więc d... raczej nie nadstawiają.
    > Rura PCV idzie pod dachem do komina

    Niestety nadstawiają, tak samo jak kierownik budowy - chyba, że to ta
    sama osoba. W razie W prokurator wzywa wszystkich. Wiem, że jestem
    bardzo przeczulony na niektóre aspekty, zboczenie zawodowe i troska o
    własne cztery litery, ale się opłaca, bardziej niż kilka lat w zk.

  • 8. Data: 2009-03-21 10:35:21
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > A ja mam tak wentylację z kuchni.
    > Tak było w projekcie.
    > To robią ludzie z uprawnieniami,
    > więc d... raczej nie nadstawiają.
    > Rura PCV idzie pod dachem do komina

    jest to przedłużenie poziome kanału wentylacyjnego?
    ile metrow? Ja musze wlasnie wykonać cos takiego
    od komina do łazienki. Poszukałem, że dopuszcza sie
    wykonanie takich przedłużen na odległość nie wiekszą niz
    2m o przekroju o 50% powiekszonym w stosunku do glownego kanalu,
    wykonanego z blachy. Tak ze raczej chyba blache trzeba stosowac.

    Pzdr
    Darek

  • 9. Data: 2009-03-21 14:09:13
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 2m o przekroju o 50% powiekszonym w stosunku do glownego kanalu,
    > wykonanego z blachy. Tak ze raczej chyba blache trzeba stosowac.

    W projekcie rura fi 12cm (ja mam chyba PCV fi zewn 11cm).
    A w kominie std. 14x14. Nie pamiętam dokładnie, napewno
    powyżej 2m - może ok 3m. Z tym że nie jest to poziomo.
    Skos jest podobny do skosu dachu, więc ma przynajmniej 30st.
    Kominiarz nic nie mówił na to PCV, choć był nieco upierdliwy.
    Radził tylko ocieplić tą rurę coby się para nie skraplała, o czym
    zresztą wiedziałem, tylko jeszcze nie zdążyłem tego zrobić.
    Ale rzeczywiście z tym trzeba uważać, bo są np. przypadki
    zamurowania krokwi w kanale wentylacyjnym. Niby nic strasznego
    się nie dzieje, może trochę słabsza wentylacja. Ale co się stanie, jeśli
    ktoś kiedyś wpadnie na pomysł aby w tym pomieszczeniu wstawić
    kominek, a kanał wykorzysta na odprowadzenie spalin.
    W łazience niby może co najwyżej kiedyś wylądować jakis piecyk gazowy
    więc nawet z PCV nic się nie stanie, ale lepiej nie ryzykować.
    W przypadku stali woda tym bardziej będzie się wykraplać
    więc może warto zrobic odprowadzenie skroplin.
    (jak z piecyka gazowego)

    Pzdr
    J23