  • Data: 2012-11-15 15:31:21
    Temat: Re: moc kotła gazowego
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:4758eaff-65b7-4d71-b497-c6736a495096@go
    oglegroups.com...

    > Ja CWU grzeja kotłem stałopalnym. Zasobnik mam 150litrów bodajze.
    > Rodzina 2+1, duuuża wanna. Zasobnik spokojnie wystarcza na nasze potrzeby.
    > 300litrów to może jakbym solary miał aby magazynować. a tak to w miejsce
    > tego co ew zużyjemy kocioł ekspresowo dogrzeje następna wodę.
    > Duzy zasobnik ma sens przy "magazynowaniu" CWU czyli solarach i np grzaniu
    > prądem w drugiej taryfie

    Oczywiście, wtedy ma to sens.

    Natomiast w układzie kocioł na gaz + zasobnik sens mają tylko dwa
    rozwiązania. Kocioł małej mocy i spory zasobnik, albo kocioł dużej mocy i
    mały zasobnik. W normalnym domu jednorodzinnym nie ma potrzeby instalowania
    jednocześnie kotła powyżej 20kW i zasobnika powyżej 100l.

    Przy słabym kotle i dużym zasobniku na czas kąpieli zużywamy głównie wodę z
    zasobnika, a kocioł ją później powoli dogrzewa.
    Przy mocnym kotle wystarcza mały zasobnik rzędu 20l dla stabilizacji
    temperatury wody i podłączenia cyrkulacji.

    Tymczasem często projektanci i instalatorzy polecają kocioł 24kW + zasobnik
    100-150l, co tylko niepotrzebnie podraża inwestycję, a później jest płacz i
    lament, ze zbudowanie domu 200m2 kosztuje ponad 500tys zamiast 300.

    Pozdrawiam
    Ergie