    From: "adam" <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: mocowanie blatu
    Date: Tue, 12 Jul 2011 06:54:06 +0200

    >Na ile czasu?
    >Różne rzeczy na różne kleje miałem przymocowane
    >ale wszystkie po pewnym czasie odpadły.

    Można przykleić, przecież przecież nie ma żadnego ryzyka. Jak się odklei za
    kilka lat to jeszcze raz przyklei albo wtedy przykręci.
    Razem z klejeniem bym przykołkował go, dobrze spasowane kołki w murku, na
    które nabijasz blat. Kołki nie będą w żaden sposób widoczne, a na pewno
    przedłużą o kilka lat trwałość mocowania.

    Ale... jeśli wystaje można spróbować też przykręcić, ale nie śrubami
    maskowanymi od wierzchu, bo to bez sensu, można dać jakiś kątowniczek pod
    spodem, jego nie będzie widać.

    Można też na murek przykręcić kawałek płyty drewnianej (sklejka, MDF,
    najlepiej ten sam materiał co blat), zrobić to ordynarnie mocnymi kołkami od
    wierzchu, i dopiero na to przykleić blat. Będzie trzymał 100 lat.

    Adam