    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 7 Jun 2015 17:05:17 -0700 (PDT)
    Subject: Re: moczyć przed fugowaniem
    From: Marek <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 czerwca 2015 23:55:57 UTC+2 użytkownik Krycha napisał:
    > Szukam wiedzy o fugowaniu, bo część płytek podłogowych (gres techniczny)
    > położyłam - http://tiny.pl/gqdg7
    > Przed fugowaniem szukam informacji na ten temat i znajduję,
    > że tego rodzaju płytki należy przetrzeć na mokro przed nałożeniem fugi.
    > A w innym miejscu, że płytki muszą być suche.
    > Która z tych informacji jest prawidłowa?
    > Może wiedza będzie na opakowaniu od producenta fug.
    > Wolałabym jednak posiadać wiedzę przed kupnem materiału.
    >
    > Pozdrawiam Krycha.

    Widze, ze nie ma chetnych, zeby zajac jakies klarowne stanowisko w tej sprawie, wiec
    postaram sie troche zamącić.
    Rozne zaprawy sa mieszankami przeroznych skladników. Takie fugi, na przyklad moga
    miec 20 różnych skladników.
    Kazdy z tych składników, zmienia własciwosci danej zaprawy.
    Tylko producent wie, jakie skłądniki wchodzą w skład tej fugi.
    Wiec, tylko producent jest w stanie okreslic, w jakich warunkach dana zaprawa
    powinna/moze byc zastosowana.
    Czy ma byc zastosowana na podloze suche, czy na podloze zwilzone, czy na podloze
    zagruntowane (suche/wilgotne), to jest wiedza producenta tej fugi.

    Nalezy stosowac wskazowki producenta !

    A teraz, prywatnie - sam bylem zaskoczony, kiedy pokazano mi dzialanie zywicy, ktora
    zmienia diametralnie zwiazanie sie zapraw z dana powierzchnia, w zaleznosci od tego,
    czy ta zaprawa taka zywice zawiera, czy nie !

    Generalnie, wilgotne wiąże się z wilgotnym, zagruntowane wiaze sie z zaprawa
    zawierajaca ten sam skladnik...