    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: nadproże miocowane do drewnianego słupa
    Date: Thu, 17 Nov 2011 21:49:50 +0100

    Dnia 16-11-2011 o 23:06:22 Bartek <bk*n@v.atonet.pl> napisał(a):

    > No to ja bym do biura projektowego dzwonił, żeby wyjaśnili jak to należy
    > wybudować :)

    > Po pierwsze, drewno będzie gniło na styku z betonem.
    Ale że się wysilił, genisz prawie, a te wszystkie murłaty to dobrze
    że one nie wiedzą że na betonie leżą :) geniuszu, przestań straszyć bruneta
    nic mu się nie stanie.

    > Po drugie, drewno może pracować. Nie jest wykluczone, że kiedyś Ci to
    > nadproże spadnie na podłogę.
    Jasne słup ucieknie, gdzie? kiedy? chyba jak wiatr będzie ściagał cały
    dach z budynku,
    bo tak to on sie ruszy góra na 2-3mm a popatrz jakie ma podparcie to
    nadproże.

    > Zabieg powinien być zrobiony ze schodów w kształcie klina. Takich stopni
    > powinno tam być z 5. Tu widzę 3 stopnie - tak zrobione schody będą
    > bardzo niewygodne w użytkowaniu.
    A ty myślisz że klin jest wygodny? też nie, tam po prostu powinna być
    większa klatka aby było miejsce na spocznik.

    > Jeśli pionowe fugi są wypełnione, to nie będzie chyba problemu, choć
    > warto sprawdzić jakie są minimalne przewiązania dla tego materiału.
    > Kierownik budowy powinien tego pilnować.
    Tyś się chyba z choinki urwał, kierownik takich żeczy generalnie nie
    pilnuje
    bo to go g.. obchodzi, to tobie popęka mur a nie jemu.
    On jest od pilnowania żeby dom był konstrukcyjnie zrobiony zgodnie
    z projektem i za to odpowiada.

    I nic nie da.

    > Budowa na tym etapie dopiero się zaczyna :) Później można znacznie
    > więcej spieprzyć.
    Eee tam opowiadasz, nie ma budowy żeby coś nie było spiepszone, nawet na
    tych
    dużych zdażają się wpadki, np schody na stadionie w DC.

    --
    Pozdr
    JanuszK