    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Date: Mon, 1 Apr 2013 00:46:46 -0700 (PDT)
    Subject: Re: nawóz w granulkach
    From: skrybaogrodowy <s...@o...pl>
    Cc: i...@g...pl

    W dniu poniedziałek, 1 kwietnia 2013 00:33:22 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

    > Obu Panom Mądrym dziękuję za uprzejme i kulturalne wyrażenie swej opinii na
    >
    > temat mojej wiedzy rolniczej. Jednocześnie informuję, ze znają się na
    >
    > rolnictwie jak kury na pieprzu, za to chamstwa im nie brakuje.

    "odczyn gleby, bo
    jeśli jest kwaśna, to trzeba zwapnować, inaczej nawóz nie zostanie
    przyswojony przez rosliny."

    I to jest bzdura. Każda półprawda, ćwierć prawda nie jest prawdą.

    "Na glebach kwaśnych pobieranie składników
    pokarmowych z gleby jest utrudnione"

    Zatem jednak pobieranie składników zachodzi.

    "zmniejszoną przyswajalność większości składników pokarmowych
    roślin - zwłaszcza fosforu, potasu i molibdenu."

    Zatem przyswajalność jednak następuje.

    "W warunkach nadmiernego zakwaszenia gleby często obserwuje się słabsze
    działanie nawozów mineralnych."

    Zatem działanie składników jednak istnieje.

    "Nadmierne zakwaszenie gleby osłabia również pobieranie takiego
    składnika pokarmowego, jak magnez"

    Osłabione pobieranie nadal jest pobieraniem.

    "Pobieranie potasu przez rośliny na kwaśnej glebie nie obniża
    się"

    Coś takiego? A napisałaś, że nawóz nie zostanie przyswojony.
    Wniosek: Pisałaś totalne bzdury

    "działanie nawozów potasowych
    pozornie nie słabnie, ale z powodu
    zachwiania równowagi podstawowych składników pokarmowych
    w roślinie, produktywność potasu
    wyraźnie się zmniejsza"

    Zatem nie ustaje całkowicie.

    Lekcję odrobiłaś, ale czy ze zrozumieniem cytowanych przez siebie tekstów? Cieszę
    się. Mam nadzieję (choć słabą),
    że w przyszłości jednak będziesz ściślejsza w swoich postach.

    Co zaś się tyczy inwektyw, to przyznam, że spodziewałem się ich.
    Zawsze tak reagujesz na krytyczne uwagi dot. Twoich postów więc nie jestem zdziwiony.
    Ba, gdyby inwektyw zabrakło pomyślałbym, że przeszłaś pozytywną metamorfozę.
    Reasumując jestem spokojny o Twoje zdrowie.

    skryba