    From: Igus' <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: nie moge sie zdecydowac - dwa projekty
    Date: Mon, 09 Feb 2009 22:29:19 +0100

    K pisze:
    > Dzien Dobry
    > Pisze tu pierwszy raz, ale na innych grupach "istnieje" od zeszlego wieku :)
    > W skrocie mowiac dom budowac nadszedl czas :)
    >
    > Po dlugich namyslach, eliminacji wielu innych mam dwa projekty:
    > http://www.archipelag.pl/projekty-domow/tina/
    > http://www.archipelag.pl/projekty-domow/tekla/
    >
    > Co byscie wybrali, rodzina 2+2? Prosilbym o komentarze, z naciskiem na
    > kwestie finansowe: koszt budowy i pozniejsze utrzymanie...
    >
    > Pozdrawiam z Wlkp.

    Ten z "kuniami", to:
    1. Nie bardzo Ci do działki pasuje, bo od południa jest ściana, a może
    trochę światła by się przydało, z Bogiem, jakby była ściana "ogrodowa"
    na zachód, ale tak nie jest.
    2. Tzw ciemna kuchnia z brakiem widoków i perspektyw - jak kuchnia jest
    do gotowania herbaty i szpanowania przed znajomymi to nie przeszkadza.
    3. Żeby wejść po schodach trzeba przeparadować przez cały salon - jak
    dzieci będą z kolegami wpadać do domu a u Was będą znajomi, będzie takie
    małe spięcie :o)
    4. Kibelek wymaga wentylacji, czyli dodatkowy komin ?
    5. Sytuacja poranna - wychodzisz do pracy: idziesz do wiatrołapu, aby
    założyć buty i płaszcz, potem wracasz do kuchni, aby pójść do kotłowni
    gdzie przejdziesz do garażu, w drugą stronę, wracasz w mokrych butach,
    przez kuchnię do wiatrołapu, aby się rozebrać.
    6. Góra jak góra, bez okien dachowych będzie bardzo ciemno.

    Ten drugi, z tarasem:
    1.Dużą masz działkę ? Po co Ci taras ? Zgaduję, że mieszkasz w blokach i
    raczej w domku nie mieszkałeś ... weź łopatę i pomyśl jak będzie
    wyglądało odśnieżanie tego tarasu. Sprzątanie z liści i syfu, który tam
    się zgromadzi. Poszukaj w archiwum tematu uszczelnianie tarasu, taras mi
    cieknie itp To bardzo, bardzo trudny element.
    2. Poza płaskim dachem i tarasem, jest lepiej ... tzn funkcjonalnie,
    nadal ciemno (btw ja nie lubię kuchni od ogrodu)
    3. Projekt drogi w budowie i drogi w eksploatacji.
    4. Czy on się wogóle zmieści na działce, jaka jest szeroka i jak wygląda
    linia zabudowy w planie ?

    Wg mnie oba są wyjątkowo drogie i niepraktyczne.
    Igus'