  • 1. Data: 2009-02-07 12:01:51
    Temat: nie moge sie zdecydowac - dwa projekty
    Od: " K" <k...@N...gazeta.pl>

    Dzien Dobry
    Pisze tu pierwszy raz, ale na innych grupach "istnieje" od zeszlego wieku :)
    W skrocie mowiac dom budowac nadszedl czas :)

    Po dlugich namyslach, eliminacji wielu innych mam dwa projekty:
    http://www.archipelag.pl/projekty-domow/tina/
    http://www.archipelag.pl/projekty-domow/tekla/

    Co byscie wybrali, rodzina 2+2? Prosilbym o komentarze, z naciskiem na
    kwestie finansowe: koszt budowy i pozniejsze utrzymanie...

    Pozdrawiam z Wlkp.

  • 2. Data: 2009-02-07 15:35:08
    Temat: Re: nie moge sie zdecydowac - dwa projekty
    Od: "ygreko" <...@...com>

    " K" <k...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Co byscie wybrali, rodzina 2+2? Prosilbym o komentarze, z naciskiem na
    > kwestie finansowe: koszt budowy i pozniejsze utrzymanie...

    Z tych dwoch to wybralbym Tine z powodow uzytkowych -- lazienka przy duzej
    sypialni. Ale mam nadzieje, ze inaczej ja pokolorujesz z zewnatrz...

    Ja rowniez wybralem propozycje Archipelagu, mysle, ze to calkiem
    funkcjonalne domy, choc architektom zdarzaja sie nawet dosc powazne bledy
    jak komin w koszu czy niemozliwe do ulozenia wole oka, ale z drugiej strony
    sprytny budowlaniec sobie poradzil :).

    Co do kosztow: to oczywiscie za komfort sie placi, a wiec np, dwie lazienki
    kosztuja wiecej niz jedna i kazdy musi sie zastanowic, czy wartoscia dla
    niego jest miec taka.

  • 3. Data: 2009-02-07 16:47:22
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    K pisze:
> [...]
    >
    > Co byscie wybrali, rodzina 2+2? Prosilbym o komentarze, z naciskiem na
    > kwestie finansowe: koszt budowy i pozniejsze utrzymanie...

    Wg mnie to Tekla jest 2+1 wiec nie spelnia wymagan 4 osobowej rodziny...
    (sypialnia na parterze to gabinet polaczony z sypialnia dla gosci a nie
    pelnoprawna sypialnia dla czwartego czlonka rodziny)

    Zreszta Tina calkiem sympatyczna jest, kompaktowa ;)

    szwagier

  • 4. Data: 2009-02-07 17:25:39
    Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl>

    A jakie masz strony świata
    w mozliwych ukladach domu na działce?

  • 5. Data: 2009-02-07 17:27:52
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik K napisał:
> [...]
    >
    > Co byscie wybrali, rodzina 2+2? Prosilbym o komentarze, z naciskiem na
    > kwestie finansowe: koszt budowy i pozniejsze utrzymanie...

    A mnie się nie podobają schody w salonie :) ale to zależy od stylu życia.

    pzdr.
    rafał

  • 6. Data: 2009-02-07 19:00:27
    Od: " K" <k...@g...pl>

    rv <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl> napisał(a):

    > A jakie masz strony świata
    > w mozliwych ukladach domu na działce?

    frontem na zachod

  • 7. Data: 2009-02-07 19:04:14
    Od: " K" <k...@g...pl>

    szwagier <k...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > pelnoprawna sypialnia dla czwartego czlonka rodziny)
    >
    > Zreszta Tina calkiem sympatyczna jest, kompaktowa ;)

    jak sadzisz na oko ile drozsza bedzie tina do stanu surowego zamknietego w %,
    z doswiadczenia...?

  • 8. Data: 2009-02-07 19:51:27
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    K wrote:
> [...]
    >
    > Co byscie wybrali, rodzina 2+2? Prosilbym o komentarze, z naciskiem na
    > kwestie finansowe: koszt budowy i pozniejsze utrzymanie...

    Wg mnie tekla ma lepszy parter a tina lepszą górę, ale oba projekty maja
    koszmarne schody, tekla zabiegowe na których wieczorem można się zabić,
    a tina za długie w jednym kawałku, takie schody są strasznie męczące,
    powinien być spocznik, poza tym umiejscowienie w salonie nie przynosi mu
    ozdoby.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 9. Data: 2009-02-07 21:23:46
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    > jak sadzisz na oko ile drozsza bedzie tina do stanu surowego zamknietego w %,
    > z doswiadczenia...?

    Stan surowy zamkniety to akurat nie bedzie sie duzo roznil :)

    Ale moze zerknij jeszcze na stronke www.gottwald.pl << ja budowalem wg
    ich projektu "Augustow" - niestety nie ma go na stronie ale sadze ze po
    mailowym zapytaniu przesla informacje.

    szwagier

  • 10. Data: 2009-02-09 21:29:19
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    K pisze:
> [...]
    >
    > Co byscie wybrali, rodzina 2+2? Prosilbym o komentarze, z naciskiem na
    > kwestie finansowe: koszt budowy i pozniejsze utrzymanie...

    Ten z "kuniami", to:
    1. Nie bardzo Ci do działki pasuje, bo od południa jest ściana, a może
    trochę światła by się przydało, z Bogiem, jakby była ściana "ogrodowa"
    na zachód, ale tak nie jest.
    2. Tzw ciemna kuchnia z brakiem widoków i perspektyw - jak kuchnia jest
    do gotowania herbaty i szpanowania przed znajomymi to nie przeszkadza.
    3. Żeby wejść po schodach trzeba przeparadować przez cały salon - jak
    dzieci będą z kolegami wpadać do domu a u Was będą znajomi, będzie takie
    małe spięcie :o)
    4. Kibelek wymaga wentylacji, czyli dodatkowy komin ?
    5. Sytuacja poranna - wychodzisz do pracy: idziesz do wiatrołapu, aby
    założyć buty i płaszcz, potem wracasz do kuchni, aby pójść do kotłowni
    gdzie przejdziesz do garażu, w drugą stronę, wracasz w mokrych butach,
    przez kuchnię do wiatrołapu, aby się rozebrać.
    6. Góra jak góra, bez okien dachowych będzie bardzo ciemno.

    Ten drugi, z tarasem:
    1.Dużą masz działkę ? Po co Ci taras ? Zgaduję, że mieszkasz w blokach i
    raczej w domku nie mieszkałeś ... weź łopatę i pomyśl jak będzie
    wyglądało odśnieżanie tego tarasu. Sprzątanie z liści i syfu, który tam
    się zgromadzi. Poszukaj w archiwum tematu uszczelnianie tarasu, taras mi
    cieknie itp To bardzo, bardzo trudny element.
    2. Poza płaskim dachem i tarasem, jest lepiej ... tzn funkcjonalnie,
    nadal ciemno (btw ja nie lubię kuchni od ogrodu)
    3. Projekt drogi w budowie i drogi w eksploatacji.
    4. Czy on się wogóle zmieści na działce, jaka jest szeroka i jak wygląda
    linia zabudowy w planie ?

    Wg mnie oba są wyjątkowo drogie i niepraktyczne.
    Igus'