  • Data: 2012-06-20 22:50:17
    Temat: Re: nowe Prawo Budowlane
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake> szukaj wiadomości tego autora

    > A na jakiej podstawie zostanie wyznaczona wartość mojego domu?
    > Dom ma 40 lat, zbudowany przez rodziców na działce darowanej przez rodziców
    > matki, ja zrobiłem remont kapitalny. Nikt tego jeszcze ani nie sprzedał ani
    > nie kupił i nawet nie planuje.
    >
    > Pytam poważnie.

    Poważnie, to na miejscu ustawodawcy, aby właśnie nie nikt nie musiał
    powoływać jakiś rzeczoznawców, robić wycen, kosztorysów... to bym
    wpisał do ustawy, rozporządzenia czy czegoś tam ;) ...

    ... że każdy właściciel wypełniając deklarację podatkową / katastralną,
    sam podaje wartość nieruchomości - i tyle - z małym kruczkiem, aby
    ludzie nie zaniżali zbytnio wartości... np. że Urząd Miasta / Gminy czy
    skarbowy czy ktoś / coś - może odkupić taką nieruchomość (w jakimś
    sensownie krótkim terminie) za kwotę np. 150% podanej w deklaracji.

    Zatem tak "wyznacz wartość swojego domu" aby nie mieć żalu rozstać
    się z nim za np. przykładowe 150% zadeklarowanej wartości. ;)