    From: "Ghost" <n...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: obieg wody sterowany czujką ruchu?
    Date: Fri, 7 Jul 2017 20:52:35 +0200

    Użytkownik "uciu" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Hej,

    >Tak się zastanawiam nad sensem obiegu wody w domu.
    >Czy to nie strata kasy za prąd (zużycie pompki i konieczność częstszego
    >dogrzewania)? Po co pompa obiegowa ma chodzić w nocy lub wtedy kiedy jestem
    >w robocie??

    >Mój przypadek.
    >Grzanie domu i wody prądem - planuje PC PW i zbiornik CWU 300l

    >Odległości od zbiornika:
    >Łazienka: prysznic 3m rurki, wanna 3m, umywalka ok 6m
    >WC - umywalka ok ok 6-7m rurki
    >Kuchnia - 10-12m rurki

> [...]

    Pierwsza rzecz, pompa powinna mieć czujnik temperatury, przesuwać wodę tylko
    gdy ta wystygnie.
    Druga, sterownik zegarowy wyłączający jej zasilanie na noc.
    Trzecia to czujnik ruchu, ale tu jest kłopot, bo jeśli natychmiast po
    wejściu do np. łazienki odkręcisz kran, a czujnik jest w łazience, to
    kiszka, pompa niewiele pomoże. Dlatego czujnik powinien być gdzieś
    wcześniej.