  • Data: 2017-07-08 11:49:57
    Temat: Re: obieg wody sterowany czujką ruchu?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 7/7/2017 3:36 PM, uciu wrote:
    > Tak się zastanawiam nad sensem obiegu wody w domu.
    > Czy to nie strata kasy za prąd (zużycie pompki i konieczność częstszego
    dogrzewania)?

    Mam pompkę na steorwniku czasowym elektronicznym (głownie dlatego aby
    uwzględniało dni tygodnia). Pracujemy 8-16 więc nie ma sensu pompować
    wody caly dzień, ale w weekendy pracuje non stop w ciągu dnia.

    Zamierzam podpiąc tez pod alarm (z okolic: jesli czujka alarmowa wykryje
    ruch to zalaczamy pompę na 30 minut).

    Podpinałem mierniki mocy aby ocenić ile cyrkulacja zjada. Wyszło że
    poniżej 5zl na miesiąc za prąd dla pompki.

    Jesli chodzi o straty ciepła:
    a) zimą to nie są straty
    b) latem woda w baniaku po załaczeniu cyrkulacji nie spada poniżej 0.5
    stopnia, piec nawet nie zauważa
    c) rurki od ciepłej wody i cyrkulacji mam w otulinie (nie wszędzie to
    widzę u innych (!))

    U mnie grzanie jest węglem, wiec inaczej bedzie to wyglądalo przy
    grzaniu pradem.

    Na marginesie: pompka czasem się zakamienia. Trzeba uważać, w tym
    momencie przewód doprowadzający prad zamienia się w grzejnik.