  • Data: 2011-01-18 17:23:52
    Temat: Re: obliczenia rekuperatora :)
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >
    > przepisy mówią:
    > -W instalacjach wentylacji mechanicznej ogólnej nawiewno-wywiewnej lub
    > klimatyzacji komfortowej o wydajności 2 000 m3/h i więcej należy stosować
    > urządzenia do
    > -odzyskiwania ciepła z powietrza wywiewanego o skuteczności co najmniej 50%
    >
    > zatem to co widziałes to zapewne jest instalacja do zupełnie czego innego
    > (klimatyzacja???) i ten odzysk robi sie zupełnie przypadkiem. Stąd tak marne
    > parametry.

> [...]
    Jasne bo ja jebnięty jestem i nie wiem co widzę a glowny energetyk w teatrze
    dyplom ma za gęsi i na noc idzie spać do pokoju bez klamek. Mnie to rybka czy
    ktoś sobie kupi rekuperator. Zrobilem, sprawdzilem i wiem. Ludzie w rożne
    rzeczy wierzą. W Boga, kosmitów, cuda. Mogą wierzyć i w rekuperator. Nigdzie
    nie napisalem że powtórne wykorzystanie cieplą nie ma sensu. Ma ogromny sens.
    Sam to robię. Wykorzystuję ciepłą wodę z pralki do ogrzewania. A po remoncie
    lazienki wykorzystywal bedę cieplą wodę z wanny zanim ją wyleję do
    kanalizacji. Będzie puszczona rurkami, po 1 zl za metr, w podlodze. Policzyłęm
    i to sie oplaca. Jednostkowy zysk bardzo maly ale w skali roku uzbiera sie
    tyle co z nieduzej instalacji solarnej. Tylko praktycznie przy zerowych
    kosztach. rekuperatory są niezastąpione na przyklad w restauracjach. Ogromna
    ilosc cieplą w jedym pomieszczeniu. Tylko że śmierdzące. Jeśli wykorzystać
    kilka kilkanaście procent i ogrzać nim tam gdzie są klienci to ogrzewanie zimą
    jest darmo nie licząc kosztu urządzenia. Sporo jest takich miejsc. Nie są nimi
    domek jednorodzinny i mieszkanie. Ale biurowiec już bęzdie takim miejscem.