    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: obłożenie grzejników styropianem ? można tak ?
    Date: Wed, 06 Oct 2010 12:37:41 +0200

    Dnia 06-10-2010 o 11:39:59 arti <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > W tym roku już nie chcę spuszczać wody z centralnego. Dom jest ocieplony
    > styropianem 12 cm. Ale poddasze jeszcze nie jest ocieplone. Będę starał
    > się w tym roku ocieplić poddasze, ale nie wiem do końca, w którym
    > miesiącu zimy ocieplę poddasze.
    A masz folię paroizolacyjną? jak nie to ją załóż, nie będzie ci wtedy
    ciepło
    uciekało w szczyty, a ze sttrychu postaraj sie jak najwięcej rozłożyć
    wełny,
    nawet bez przycinania, po prostu rozwiń ją po krokwiach.

    Wiem, że jak będę palił ( piec na
    > eko-groszek) to przy nieocieplonym poddaszu będę miał duże straty
    > ciepła. Grzejniki na poddaszu będą szybko się wychładzać. Czy na tym
    > etapie mogę ocieplić same grzejniki,
    tak jak ci doradzono ustaw je tak by minimalnie grzały, tobie wystarczy
    temp na poddaszu >5st i nic sie nie stanie, a dużo nie stracisz ciepła.

    np. obłożyć je szczelnie
    > styropianem, żeby zużycie węgla było mniejsze ?
    Nie dasz rady, musiałbyś zapiankować albo wełną owijać ale to bez sensu
    bo ci rurki zamarzną, lepiej żeby tam lekko krązyła woda.

    Głównym moim celem jest
    > nie dopuszczenie do zamarznięcia wody w instalacji.
    Na noc jak cię nie będzie na budowie zostawiaj pompy włączone, aby
    woda krązyła.

    --
    Pozdr
    JanuszK