  • 1. Data: 2010-10-06 09:39:59
    Temat: obłożenie grzejników styropianem ? można tak ?
    Od: arti <a...@p...onet.pl>

    W tym roku już nie chcę spuszczać wody z centralnego. Dom jest ocieplony
    styropianem 12 cm. Ale poddasze jeszcze nie jest ocieplone. Będę starał
    się w tym roku ocieplić poddasze, ale nie wiem do końca, w którym
    miesiącu zimy ocieplę poddasze. Wiem, że jak będę palił ( piec na
    eko-groszek) to przy nieocieplonym poddaszu będę miał duże straty
    ciepła. Grzejniki na poddaszu będą szybko się wychładzać. Czy na tym
    etapie mogę ocieplić same grzejniki, np. obłożyć je szczelnie
    styropianem, żeby zużycie węgla było mniejsze ? Głównym moim celem jest
    nie dopuszczenie do zamarznięcia wody w instalacji.

  • 2. Data: 2010-10-06 10:12:23
    Temat: Re: obłożenie grzejników styropianem ? można tak ?
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "arti" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mniejsze ? Głównym moim celem jest nie dopuszczenie do zamarznięcia wody w

    moim zdaniem nic Ci to nie da
    woda zamarznie w rurkach
    ustaw głowice na p.zamarzaniu i grzej

  • 3. Data: 2010-10-06 10:19:26
    Od: arti <a...@p...onet.pl>

    ale kurki w grzejnikach mam bez podziałki, całe białe - jak to zrobić na
    tych kurkach ?

  • 4. Data: 2010-10-06 10:27:55
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 6 Paź, 12:12, "PH" <P...@p...news> wrote:

    > moim zdaniem nic Ci to nie da
    > woda zamarznie w rurkach
    > ustaw głowice na p.zamarzaniu i grzej

    Przeciez jak bedzie grzal parter to na poddaszu prawie na 100% nie
    bedzie mial nigdy temp. ponizej zera. Pozatym jak zaizoluje grzejniki
    styropianem to i tak przeplyw przez rurki bedzie i one nigdy nie
    zamarzna. Jezeli ma tam zawory termostatyczne - to ich poprostu nie
    izoluje - one zawsze otworza zawor na maksa (bo im bedzie "zimno"). A
    jezeli ma zwykle zawory to tym bardziej przeplyw przez rurki bedzie
    staly.

    Wiec IMHO - ma to sens i bedzie to dzialac - zuzyjesz mniej opalu :)
    Pytanie tylko czy masz juz ocieplona posadzke na poddaszu. Bo jezeli
    nie to duza czesc ciepla bedzie uciekac na poddasze przez stropy.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2010-10-06 10:37:41
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 06-10-2010 o 11:39:59 arti <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > styropianem 12 cm. Ale poddasze jeszcze nie jest ocieplone. Będę starał
    > się w tym roku ocieplić poddasze, ale nie wiem do końca, w którym
    A masz folię paroizolacyjną? jak nie to ją załóż, nie będzie ci wtedy
    ciepło
    uciekało w szczyty, a ze sttrychu postaraj sie jak najwięcej rozłożyć
    wełny,
    nawet bez przycinania, po prostu rozwiń ją po krokwiach.

    Wiem, że jak będę palił ( piec na
    > eko-groszek) to przy nieocieplonym poddaszu będę miał duże straty
    > ciepła. Grzejniki na poddaszu będą szybko się wychładzać. Czy na tym
    > etapie mogę ocieplić same grzejniki,
    tak jak ci doradzono ustaw je tak by minimalnie grzały, tobie wystarczy
    temp na poddaszu >5st i nic sie nie stanie, a dużo nie stracisz ciepła.

    np. obłożyć je szczelnie
    > styropianem, żeby zużycie węgla było mniejsze ?
    Nie dasz rady, musiałbyś zapiankować albo wełną owijać ale to bez sensu
    bo ci rurki zamarzną, lepiej żeby tam lekko krązyła woda.

    Głównym moim celem jest
    > nie dopuszczenie do zamarznięcia wody w instalacji.
    Na noc jak cię nie będzie na budowie zostawiaj pompy włączone, aby
    woda krązyła.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2010-10-06 10:39:08
    Od: arti <a...@p...onet.pl>

    dlaczego w rurkach woda miałaby zamarznąć?. Zamierzam grzać też na
    poddaszu.Chodzi mi tylko żeby grzejniki za szybko nie oddawałaby ciepła.
    ( zeby mniej węgla piec zużywał).

  • 7. Data: 2010-10-06 10:55:29
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 6 Paź, 12:39, arti <a...@p...onet.pl> wrote:
    > dlaczego w rurkach woda miałaby zamarznąć?. Zamierzam grzać też na
    > poddaszu.Chodzi mi tylko żeby grzejniki za szybko nie oddawałaby ciepła.
    > ( zeby mniej węgla piec zużywał).

    zdejmnij grzejniki posrednie zostaw koncowy ktory zamyka obwod, lub
    zrob przejscie z zasilania na powrot jakims wezykiem na tym koncowym.
    a grzejnik zdejmnij.

  • 8. Data: 2010-10-06 10:57:37
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 6 Paź, 12:55, Kudlaty <p...@g...com> wrote:

    > zdejmnij grzejniki posrednie zostaw koncowy ktory zamyka obwod, lub
    > zrob przejscie z zasilania na powrot jakims wezykiem na tym koncowym.
    > a grzejnik zdejmnij.

    O, i to jest najsensowniejsze rozwiazanie :] I chyba nawet szybsze niz
    bawienie sie w obkladanie styropianem grzejnikow :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2010-10-06 11:21:00
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    > dlaczego w rurkach woda miałaby zamarznąć?. Zamierzam grzać też na
    > poddaszu.Chodzi mi tylko żeby grzejniki za szybko nie oddawałaby ciepła.
    > ( zeby mniej węgla piec zużywał).

    Piec węgla mniej zużyje, gdy dom będzie docieplony.
    Ja przez zimę 2002/2003 nie grzałwm góry, była robiona wyprawa ścian- choć
    docieplenie doecelowe już było.
    I co?? Na dole nie szło utrzymać temperatury, poddasze
    przez strop ciągnęło tyle ciepła, że nie szlo dogrzać w mrozy dołu.
    Rada jest taka- wszystkie grzejnki grzać muszą, na górze ustawić tylko
    najniższą temp- ochrona przed mrozem.
    W wieksze mrozy więcej, ale to dlatego, że będzie za zimno na dole.
    T.

  • 10. Data: 2010-10-06 12:39:54
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-10-06 12:57, Adam Szendzielorz pisze:

    > O, i to jest najsensowniejsze rozwiazanie :] I chyba nawet szybsze niz
    > bawienie sie w obkladanie styropianem grzejnikow :)
    > pozdr.

    Z tym, że jak ma grzejniki podłączone do rozdzielacza to musi zdjąć
    każdy grzejnik i na każdym zrobić mostek...

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...