  • Data: 2010-03-14 19:01:53
    Temat: Re: ocieplenie wykuszu
    Od: "ln" <l...@t...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hnj690$e0d$1@node1.news.atman.pl...

    > Zrobisz mostek cieplny. Ciepełko będzie omijało twoją izolację i będzie
    > popylać bokiem. To tak, jakbyś do metalowej ściany przybił na środku płytę
    > styropianu.
    >
    > M.

    Dzieki za dotychczasowe rady.

    Zdaję sobie sprawę, że w przekroju (posługując się schematem opisanym na
    początku wątku)
    _ powierzchnia tarasiku kryta terakotą
    X belka pewnie żelbetonowa
    to też beton i jest to kiepsko izolowalna (ale jest tego z 50 cm,
    przedzielone może jakąś zaprawą, może jakąś izolacją?).

    Z drugiej strony chodzi mi o ekonomiczny sens "obsłużenia" samego
    _
    (czyli tam gdzie jest sam tarasik) na korzyść:
    _ powierzchnia tarasiku kryta terakotą
    ^ 20 cm stytopian między dwoma X-ami (stanowiącymi
    "skok" wykuszu)
    (czyli izolacja 15 cm betonu 15 cm styropianu "od spodu")
    bo to można zrobić tanio - rząd raptem 100-200 zł (robocizna wydaje mi się
    banalna więc zakładam, że jestem wstanie zrobić to sam). Nazwijmy to opcją
    A.

    Alternatywa podniesienia tarasiku przez aplikację styropianu to koszt o rząd
    wyższy:
    przebudowa drzwi balkonowych (w sumie wymiana, szt 2 - więc jakieś małe
    tysiące) ,
    położenie styropianu 5 cm to chyba nieduże koszty, ale chyba trzeba
    uwzględnić jakąś twartość i wodoodporność, żeby się to szybko nie popsuło.
    Położenie około 5 m2 terakoty (50zl m2 + materiały (klej,fuga) +położenie)
    Nie wiem, czy 5 cm styropieniu istotnie poprawi sprawę. Nazwijmy to opcją
    B.

    Inne wyjście to nie robić nic, zaakceptować (jak dotąd) trochę wyższe
    rachunki.
    Nazwijmy to opcją C.

    Zatem A, B czy C?
    Może jakieś uzasadnienie?