  • Data: 2011-04-10 08:45:25
    Temat: Re: ogrzewanie podłogowe - bezwładność
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 9 Kwi, 22:07, Jan Strybyszewski <k...@...pl> wrote:

    > Zapamietaj sobie raz na zawsze.... drewno ma izolacyjnosc
    > tylko 4 krotnie s absza od styropianu i 4 krotnie gorsza od ceg y
    > ceramicznej....  wiec ukladanie pod ogowki pod drewnem i dywanem to jak
    > obudowanie kaloryfera styropianem :)

    Dokladnie to ma lambde 0,2. Czyli przy grubosci 3cm ma U = 6,6. A to
    oznacza, ze np. w salonie 40m2 przy podlodze rozgrzanej do 28stC, a
    temperaturze w srodku 21stC daje 1850W. Przy 30stC - 2376W.

    Moj salon ma zapotrzebowanie ponizej 2kW wiec takie drewienko dalo by
    spokojnie rade.

    Przypomnialo mi sie powiedzenie - czego Jaś sie nie nauczyl, tego Jan
    nie bedzie wiedzial - pasuje jak ulal, bo w szkole na matmie i fizyce
    to chyba czesto przysypiales :)
    pozdr.

    --
    Adam