  • Data: 2011-04-10 20:42:57
    Temat: Re: ogrzewanie podłogowe - bezwładność
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <k...@...pl> napisał w wiadomości
    news:insmgo$rid$2@news.onet.pl...
    >W dniu 2011-04-10 07:16, robercik-us pisze:

    > Ale policzyles ilosc wody potrzebnej do ogrzania.... bo czasami mam
    > wrazenie iz zwolennicy podłogowki wagarowali z fizyki.
    >
    > I prosze bez farazonów iz woda w podłogówce lepiej grzeje... bo wie ze
    > plynie w podlogowce

    Oho, kolega ten od wiekszej ilosci wody i potrzebnej wiekszej energii do
    ogrzania. Zostaw te foldery reklamowe grzejnikow i przemysl temat jeszcze
    raz. Wode rozgrzewasz zwykle raz w sezonie od jakichs 20C, ale to nic.
    Wieksza ilosc wody a tym samym wieksza ilosc energii bedzie oddawana dluzej
    niz przy mniejszej ilosci wody, tak jakbys rozgrzewal szklanke wody i wanne
    wody. Tylko zeby ogrzac dom szklanka wody to trzeba ja ciagle podgrzewac a
    wanna po prostu dluzej stygnie. Nie mniej ilosc energii bedzie ta sama. To
    Twoje banialuczenie po prostu koncowo sie zbilansuje. Proponuje nastepnym
    razem zanim palniesz tu jakas odkrywcza teze to albo najpierw pytaj, albo
    doszkol sie wczesniej zanim zawrocisz nam cztery litery tematem do
    dyskutowania.

    TK