    From: wolim <n...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ogrzewanie podłogowe długą rurą
    Date: Thu, 13 Oct 2011 15:28:55 +0200

    W dniu 2011-10-13 14:47, ToMasz pisze:

    > no to zastosuje zawór ograniczający przepływ

    > mógłbyś coś wiecej o tym napisać? Narazie z googli dowiedziaem sie ze
    > RTL musi być na końcu zeby dobrze sterować. jaki jest on duży, i czy
    > może być 50cm ponad podłogą?

    > mało mam miejsca, i mały pokoik - 3x4, - i jeszcze szafa pod którą grzać
    > nie muszę. Boję sie ze pex-al-pexem nie zrobię pętli.

    3x4 to jest duża powierzchnia. Przecież łazienki, gdzie najczęściej jest
    stosowane ogrzewanie podłogowe, są dużo mniejsze.

    Zawór RTL jest zbliżony wielkością do standardowej głowicy
    termostatycznej grzejnikowej. Nie wiem jaką masz instalację c.o., ale
    raczej nie powinno być problemu z umieszczeniem zaworu 50cm nad podłogą.
    Zawór RTL działa bardzo prosto - w skrócie ustawiasz nim temperaturę
    wody, jaka powinna być w instalacji grzewczej, jak jest za gorąca, to
    zawór się zamyka, jak się woda ochłodzi, to się otwiera. Instaluje się
    go na powrocie (końcu podłogówki), żeby pokazywał, w przybliżeniu,
    realną temperaturę podłogi.

    Są gotowe puszki z zaworami RTL - wyglądają dość estetycznie.
    Np. http://informatorbudownictwa.pl/images/stories/22656
    :imi_fot3.jpg
    A tak wygląda w środku: http://respol.ik.pl/prod/img13659.jpg

    Zresztą wpisz w googlu zawór RTL i wyświetl zdjęcia - zobaczysz jak to
    wygląda i jak prosto to zainstalować :)

    Pozdrawiam,
    MW