    From: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: op3acalnosc sorarów - kolejna odslona
    Date: Sun, 30 Oct 2011 18:50:52 +0100
    <j8gej2$360$1@inews.gazeta.pl> <op.v33v07fe1cvm6g@lap>
    <j8gir5$dfh$1@inews.gazeta.pl>

    news:j8gir5$dfh$1@inews.gazeta.pl...

    > Bufor musze miec bo załozenie podstawowe jest takie ze będą solary. Bedzie
    > tez kominek z płaszczem wodnym, nie przewiduję go jako ogrzewanie, ale jak
    > juz bedzie sie paliło to ciepło trzeba odzyskać.

    Jeśli myślisz o kominku z płaszczem tylko po to aby gdzieś ciepło gromadzić
    a nie żeby palić w komnkretnym celu to się zastanów.
    Ja kupiłem wkład bez płaszcza, .z żeliwa S200, do pracy ciągłęj o mocy 0kW
    za 1400zł. Ty zapewnie wydasz minimum 3000-4000zł za cudo techniki rodem z
    wieku 19g (parowozy) a dolicz jeszcze dodatki typu miedziane rury bo chyba
    plastikiem płaszcza z buforem nie połączysz, pompka, sterownik i coś
    zapewne się jeszcze kupi co będzie być musiało.
    Kiedy to się ma zwrócić? Będziesz palił od rana do wieczora? Z kominka bez
    płaszcza przecież ciepło też idzie na pomieszczenie. Policz ile będzie cię
    kosztrowało zatrzymanie tego ciepła w buforze bo nie licz na to że
    temperatura spalin z kominka z płaszczem jest jakoś szokująco niższa. Gdyby
    była to by komin zaraz zalazł sadzami i przynajmniej raz na sezon trafiłby
    ci się pożar sadzy w kominie. Więc wysoka temperatura spalin ma być i już.
    To są słowa kominiarza.

    Marek