    From: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: opłacalnosc sorarów - kolejna odslona
    Date: Sun, 30 Oct 2011 15:09:58 +0000 (UTC)

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > Beczka (walec) 2m wysoka, bodaj 60cm szeroka, 1000l, z dziewiecioma
    > kroccami (1 1/4 GW) przylaczeniowymi. Taki prosty klocek - ma w sumie
    > osiem wyjsc z boku (na czterech wysokosciach) i jeden z czapki :)
    > Zadnych wezownic etc. On ma tylko stac i pelnic role akumulatora i
    > sprzegla hydraulicznego. I swietnie to robi ;) Koszt nowego 1,9k pln,
    > koszt jakbys sam chcial wykonac i masz spawarke i checi - nawet
    > 300-400 pln jak znajdziesz odpowiednia rure na zlomie :) Ja kupilem
    > nowy bo mi sie nie chcialo bawic. Zywotnosc takiego bufora jest spora
> [...]
    Jak ograniczyć temperaturę w buforze do 80 stopni to nie ma sensu spawanie go
    z blachy. Od 60 złotych wzwyż można kupić plastikowy zbiornik. Mauzer to się
    nazywa. Jest na palecie. Z reguły te tanie są po chemikaliach, ale sprzedają
    je przepłukane. Woda z nich i tak nie będzie do picia i w niczym nie
    przeszkadza co było wcześniej. Wymienniki zrobić z rurek karbowanych ze stali
    kwasoodpornej. Zwinąć związać drutem ze stali kwasoodpornej i będą wieczne.
    Wsadzić się je do środka się da bo otwór wlewowy z korkiem ma z 20 centymetrów
    średnicy. Za 500-600złotych można mieć bufor z wymiennikami o najwyższym
    stosunku jakości do ceny. Żywotność takiego zbiornika oceniam na jakieś 15
    lat. Grzałki też da się zamontować.