eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieorganizacja placu budowy - co muszę wiedzieć?Re: organizacja placu budowy - co muszę wiedzieć?
  • Data: 2009-08-31 11:47:15
    Temat: Re: organizacja placu budowy - co muszę wiedzieć?
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:h7gbfc$21h$1@news.telbank.pl...
    > Witam.. zacząłem się ostatnio zastanawiać jak zorganizować plac budowy,
    > żeby sobie samemu nie narobić przeszkód. Może to dla niektórych będzie
    > śmieszne, bo budowa domku z garażem to nie budowa osiedla, ale wydaje mi
    > się, że nawet na małe przedsięwzięcie można zorganizować lepiej albo
    > gorzej.
    >
    > Czy są jakieś ogólne zasady, które trzeba znać? Będę miał piwnice więc
    > sporo ziemi przez pewien czas będzie piętrzyć się na działce - nie takiej
    > znowu dużej. Do tego trzeba gdzieś umieścić blaszak tak, żeby wszystko
    > miało ręce i nogi...

    Blaszak niepotrzebny. Dodatkowy, niepotrzebny koszt
    Niech ekipa sama dba o swoje narzędzia.
    Ogrodzić teren budowy- siatka leśna doskonale się do tego nadaje.


    > Jak do tego podejść? Działka ma 20x40m z wjazdem od węższej strony.. Na
    > razie oczywiste wydaje mi się że:
    > 1. humus w pryzmę jak najdalej od wykopu (będzie potrzebny na samym końcu)

    A pózniej dodatkowy koszt za rozgarniecie tej pryzmy po całej działce;)))
    Humus już podczas wykopów starać się rozmieścić w miare równo na całej
    działce. Po zrobieniu fundamentów możesz już równać teren i w częsci
    działki gdzie plannujesz trawnik i powoli zagospodarowywać trawnik


    > 2. blaszak w miejsce dostępne, ale nie blokujące dostępu do budowy (tylko
    > gdzie?!? z przodu działki czy może dopiero za ziemią z wykopu?)

    Do momentu zrobienia stanu surowego zamkniętego wszelkie materiały przywoza
    na paletach. Są to cięzkie materiały i raczej nie zginą a w blaszaku się nie
    zmieszczą i tak. Jak zrobisz stan surowy zamknięty to wtedy ew kolejne
    materiały trzymasz już w "prawie" domu

    Dyscyplinować wykonawców aby mieli porządek na budowie. Śmieci itp
    magazynować w jednym miejscu a nie żeby worki po cemencie walały się po
    całej budowie.
    Nie ulegac ekipom i nie zgadzac się na rozwiazania które niepotrzebnie a
    znacznie podnoszą koszt budowy a im ułatwiaja prace,
    Mam tu na mysli że ekipa pewnie będzie chciała abys nadproża gotowe kupił,
    zaprawę do murowania gotową w workach itp.
    Nadproza moga wylac razem ze stropem, zaprawę sobie namieszją na budowie.
    Beton jednak lepiej z gruchy.
    Zużycie np cementu rozliczać na podstawie pustych worków.
    Suporeks/porotherm, cegły itp można łatwo policzyć.


    --
    Pozdrawiam

    Krzysiek



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1