eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieorganizacja placu budowy - co muszę wiedzieć?Re: organizacja placu budowy - co muszę wiedzieć?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "kris" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: organizacja placu budowy - co muszę wiedzieć?
    Date: Mon, 31 Aug 2009 13:47:15 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 57
    Message-ID: <h7gd84$ie9$1@news.onet.pl>
    References: <h7gbfc$21h$1@news.telbank.pl>
    NNTP-Posting-Host: cn30.internetdsl.tpnet.pl
    X-Trace: news.onet.pl 1251719236 18889 80.53.223.30 (31 Aug 2009 11:47:16 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 31 Aug 2009 11:47:16 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:370683
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:h7gbfc$21h$1@news.telbank.pl...
    > Witam.. zacząłem się ostatnio zastanawiać jak zorganizować plac budowy,
    > żeby sobie samemu nie narobić przeszkód. Może to dla niektórych będzie
    > śmieszne, bo budowa domku z garażem to nie budowa osiedla, ale wydaje mi
    > się, że nawet na małe przedsięwzięcie można zorganizować lepiej albo
    > gorzej.
    >
    > Czy są jakieś ogólne zasady, które trzeba znać? Będę miał piwnice więc
    > sporo ziemi przez pewien czas będzie piętrzyć się na działce - nie takiej
    > znowu dużej. Do tego trzeba gdzieś umieścić blaszak tak, żeby wszystko
    > miało ręce i nogi...

    Blaszak niepotrzebny. Dodatkowy, niepotrzebny koszt
    Niech ekipa sama dba o swoje narzędzia.
    Ogrodzić teren budowy- siatka leśna doskonale się do tego nadaje.


    > Jak do tego podejść? Działka ma 20x40m z wjazdem od węższej strony.. Na
    > razie oczywiste wydaje mi się że:
    > 1. humus w pryzmę jak najdalej od wykopu (będzie potrzebny na samym końcu)

    A pózniej dodatkowy koszt za rozgarniecie tej pryzmy po całej działce;)))
    Humus już podczas wykopów starać się rozmieścić w miare równo na całej
    działce. Po zrobieniu fundamentów możesz już równać teren i w częsci
    działki gdzie plannujesz trawnik i powoli zagospodarowywać trawnik


    > 2. blaszak w miejsce dostępne, ale nie blokujące dostępu do budowy (tylko
    > gdzie?!? z przodu działki czy może dopiero za ziemią z wykopu?)

    Do momentu zrobienia stanu surowego zamkniętego wszelkie materiały przywoza
    na paletach. Są to cięzkie materiały i raczej nie zginą a w blaszaku się nie
    zmieszczą i tak. Jak zrobisz stan surowy zamknięty to wtedy ew kolejne
    materiały trzymasz już w "prawie" domu

    Dyscyplinować wykonawców aby mieli porządek na budowie. Śmieci itp
    magazynować w jednym miejscu a nie żeby worki po cemencie walały się po
    całej budowie.
    Nie ulegac ekipom i nie zgadzac się na rozwiazania które niepotrzebnie a
    znacznie podnoszą koszt budowy a im ułatwiaja prace,
    Mam tu na mysli że ekipa pewnie będzie chciała abys nadproża gotowe kupił,
    zaprawę do murowania gotową w workach itp.
    Nadproza moga wylac razem ze stropem, zaprawę sobie namieszją na budowie.
    Beton jednak lepiej z gruchy.
    Zużycie np cementu rozliczać na podstawie pustych worków.
    Suporeks/porotherm, cegły itp można łatwo policzyć.


    --
    Pozdrawiam

    Krzysiek



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1