  • Data: 2010-05-23 20:34:39
    Temat: Re: oswietlenie w lazience
    Od: Czeresniak <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kadar pisze:
    > Witam
    >
    > chcialem zainstalowac oswietlenie w lazience a tu elektryk mowi mi, ze
    > musze zamontowac lampy IP44. Czy rzeczywiscie sa tak restrykcyjne
    > wymagania. Obecnie mam jakas oprawe, ktora na pewno nie spelnia tych
    > norm. Z drugiej strony chcialbym, zachowac jakies minimalne zasady
    > bezpieczenstwa. Czy rzeczywiscie w lazienkach macie oprawy spelniajace
    > normy?
    >
    > Pozdrawiam
    > KADAR

    Widząc te wszystkie odpowiedzi powiem tylko tyle, że zgodnie z normą
    PN-IEC 60364-7-701:1999 (nieaktualna od 2007r. ale nie sądzę aby w nowej
    były jakieś istotne zmiany w omawianym zakresie) strefy 1, 2 i 3 są
    ograniczone od góry poziomą płaszczyzną przebiegającą na wysokości
    2,25 m od poziomu podłogi.
    Oznacza to, że w przeciętnej łazience, która ma wysokość >=2,5 m nie ma
    potrzeby stosowania opraw o podwyższonej szczelności ponieważ sufit
    znajduje się poza tymi strefami.

    Pozdrawiam
    Darek