  • 1. Data: 2010-05-21 19:52:19
    Temat: oswietlenie w lazience
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Witam

    chcialem zainstalowac oswietlenie w lazience a tu elektryk mowi mi, ze
    musze zamontowac lampy IP44. Czy rzeczywiscie sa tak restrykcyjne
    wymagania. Obecnie mam jakas oprawe, ktora na pewno nie spelnia tych
    norm. Z drugiej strony chcialbym, zachowac jakies minimalne zasady
    bezpieczenstwa. Czy rzeczywiscie w lazienkach macie oprawy spelniajace
    normy?

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 2. Data: 2010-05-21 21:05:45
    Temat: Re: oswietlenie w lazience
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    u.googlegroups.com...
    > Witam
    >
    > chcialem zainstalowac oswietlenie w lazience a tu elektryk mowi mi, ze
    > musze zamontowac lampy IP44. Czy rzeczywiscie sa tak restrykcyjne
    > wymagania.

    pogooglaj sobie pod haslami lazienka + strefy bezpieczenstwa lub lazienka
    strefy
    milej lektury
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2010-05-22 08:16:47
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > pogooglaj sobie pod haslami lazienka + strefy bezpieczenstwa lub lazienka
> [...]

    Jak jest w teorii to wiem pytalem jak jest w naturze :)

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 4. Data: 2010-05-22 18:34:58
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    a.googlegroups.com...

    > Jak jest w teorii to wiem pytalem jak jest w naturze :)
    >
    > Pozdrawiam
    > KADAR

    Zachowaj zdrowy rozsadek, ale nie idz na skróty tam gdzie tego nie mozna
    robic.
    Pamietaj o tym, ze wszystkie nowe wymagania sa po to, aby chronic
    uzytkowników i wg. tych wymagan system ma byc idioto-odporny.
    Przeciez nikt nie wie czy Ty czasem w lazience do mycia nie uzywasz weza
    strazackiego :) A wymagania pewnie i to uwzgledniaja.

  • 5. Data: 2010-05-22 19:46:08
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > Przeciez nikt nie wie czy Ty czasem w lazience do mycia nie uzywasz weza
    > strazackiego :) A wymagania pewnie i to uwzgledniaja.

    Az tak zle nie jest, wezem strazackim to nawet trudno sie myc.
    Tak przy okazji, czy oznaczenie IP44 to nadal obowiazuje czy juz sie
    zmienilo. Bo ostatnio widzialem jakies oznaczenie IPX.

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 6. Data: 2010-05-22 19:56:11
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    v.googlegroups.com...

> [...]

    > Tak przy okazji, czy oznaczenie IP44 to nadal obowiazuje czy juz sie
    > zmienilo. Bo ostatnio widzialem jakies oznaczenie IPX.

    Sam to moze nie ale do mycia dzieci czasami by sie taki waz przydal :D

  • 7. Data: 2010-05-22 20:13:03
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    a.googlegroups.com...

    > Jak jest w teorii to wiem pytalem jak jest w naturze :)

    W praktyce spotyka sie i gniazdo 230V wewnatrz prysznica. Tylko po co ci taka wiedza.
    Bedziesz "spal spokojnie" bo inni tak robia ? Jesli masz lampe "w strefie" to daj
    wodoszczelna, a jesli taki koncept ci sie nie podoba to daj zwyczajnie oswietlenie na
    sufit. IMHO lampki dekoracyjne w lazience sa malo przydatne. Jak bedziesz chcial
    zrobic "nastrój" to zapalasz swiece a nie LEDy.

  • 8. Data: 2010-05-23 11:31:23
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Kilka lat temu przy okazji remontu lazienki szukalem lamp i osprzetu IP44.
    Niestety niczego estetycznego (nie mówiac juz, zeby ladnego) nie znalazlem i
    dalem zwykle gniazda i zwykle oprawy.
    Tylko na amerykanskich filmach wpadajaca do wanny suszarka zabija kapiacego
    sie ;-)
    Jacek

  • 9. Data: 2010-05-23 18:21:56
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

> [...]
    > norm. Z drugiej strony chcialbym, zachowac jakies minimalne zasady
    > bezpieczenstwa. Czy rzeczywiscie w lazienkach macie oprawy spelniajace

    Wymaganie dla pomieszczen wilgotnych sa rzeczywiscie restrykcyjne, ale czy
    slyszales o napieciu bezpiecznym?
    Zarówki halogenowe na 12V (np. reflektorki o srednicy 51 mm) mozna bez
    przeszkód stosowac do opraw na 230 V, trzeba tylko zmienic oprawke zarówki.
    Mozna tez pobawic sie w oswietlenie diodowe, bo rynek jest coraz bogatszy w
    zródla swiatla o odpowiednich parametrach.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 10. Data: 2010-05-23 19:25:44
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > Mozna tez pobawic sie w oswietlenie diodowe, bo rynek jest coraz bogatszy w
    > zródla swiatla o odpowiednich parametrach.

    Tam gdzie musi byc normalne swiatlo to trzeba dac 230V wszystkie
    dodatkowe swiatelka maga na mniejsze napiecie.
    Problem tylko w tym, ze zeczywiscie trudno znalezc ladne oprawy
    spelniajace normy bezpieczenstwa.
    Czy z tymi oznaczeniami ktos moze wyjasnic jak to jest?

    Pozdrawiam
    KADAR