  • Data: 2021-12-04 20:47:19
    Temat: Re: panele w pionie, off-grid, akumulator
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.12.2021 o 20:34, a a pisze:
    [...]

    > Moc solarów latem, a moc solarów zimą to 10 : 1
    > i aku na lato będzie zawsze nienaladowany zimą, czyli się zasiarczy w 1 rok
    >
    > Kto i co naładuje zimą 2500 Ah ?
    >
    > Jedynie elektrownia
    > I była stara koncepcja ładowania aku na taryfie nocnej w nocy i użytkowania w
    dzień, bo to rozwiązanie niezależne od pory roku i zawsze działa

    Nie rozumiesz koncepcji. Przykładowo mam układ, który jest
    przewymiarowany. Akumulator ma pojemność taką, że wystarcza mi energii
    na 20 dni. Wystarczy jeden dzień słońca obecnie, żeby mi doładować ten
    aku na 5 dni. Gdyby były 4 dni słońca to mam energii na 20 następnych
    dni. Latem to nawet nie wspomnę ale nie żal mi energii, której nie
    spożytkuję. Może jednak wymyślę (bo to działka) jakieś podlewanie
    kropelkowe na pompkę + pompka do oczka wodnego i oświetlenie. Generalnie
    wali mnie nadmiar energii latem.
    Ponieważ mam wiatrak i w sumie dobrze że go zrobiłem, 3 dni temu
    naładował mi akumulator na 15 dni i co ciekawe (może mam szczęście) to
    wieje ostatnio ładnie, na tyle że mam z niego zyski większe niż z panelu
    :) Opracowuję właśnie o 100% wydajniejszy o tych samych wymiarach i coś
    czuję że może się to rozkręcić, jeśli ktoś ma podobne układy a nie
    posiada możliwości ładowania akumulatora. Potencjał jest.

    Najważniejsze to policzyć siły na zamiary. Jak ktoś oczekuje 1kWh
    czerpania dziennie z akumulatora to powinien się pierdolnąć w łeb :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>