    From: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: papa pod dachówkę
    Date: Mon, 9 Jul 2012 13:33:04 +0200

    >A skąd ta wilgoć tam niby?

    Pod blachodachówką np ?

    Różnica temperatur. Dach w takie słońce ma zapewne kilkadziesiąt stopni.
    Przez noc jest gwałtownie ochładzany. Na powiedzmy poddaszu jest zupełnie
    inna temperatura. Następuje więc skraplanie wody (roszenie).

    >Też do tych foli, membran i wełny nie mam przekonania. POodawałem linka do
    >strony icopala gdzie fotki membran były;)
    >Adam Sz. tu kiedyś pisał że ma podobno super folie Tyvex która wytrzyma
    >wieki;) Może i tak ale np niedawno ktoś tu pisał że producent na tego
    >tyvexa gwarancji długoletniej nie chce >dawać;)
    >W drugim domu żadnych kartongipsów ani żadnej wełny nie planuje.;)

    Jakbym dostał na piśmie z wekslem inblanco że firma daje mi gwarancje na np.
    20lat i gwarantuje że wełna będzie zawsze sucha a jak nie to na ich koszt
    remont dachu to czemu nie ...

    Ja nie wierzę w to. Przy obecnej masówce i szukaniu gdzie się da taniej
    zrobić i na "oszczędnościach" nie wierzę że te super właściwości które są
    zapisane na papierze (i nie ma jak sprawdzić czy to prawda) jak będą
    zachowywały się po dłuższych czasie. CO bedzie jak folia nabierze
    zanieczyszczeń (piasek,pył) jak zacznie sie starzeć i itd ...

    A jeśli chodzi o te straty przez "nawiewanie" to szczerze mówiąc
    zapoczątkował tą "informację" Kiki.
    Jakoś nigdzie o tym nie wyczytałem , poza wypowiedzią Kikiego ...
    Dlatego chciałbym dowiedzieć się o źródło danych aby to potwierdzić ...

    Bo teorie można samemu tworzyć , ale jeśli są niepoparte badaniami , testami
    to są tylko jakieś wymysły ...