  • Data: 2015-03-10 12:02:11
    Temat: Re: pc powietrze i solary...
    Od: dddddddd <f...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-03-10 o 11:04, Pete pisze:

    > No to znalazłeś niszę w rynku.
    > Możesz zakładać takie zestawy za połowę ceny z linka wyżej.

    nie potrafię zaprojektować takiej instalacji. Ale projekt ile może
    kosztować? 1000zł? jeśli koszt pompy to 6000zł, to zostaje jakieś
    15000zł na robociznę. To miesiąc pracy dwóch osób z dobrym zarobkiem.
    Naprawdę tyle to zajmuje?

    > Uwierz mi, że będziesz miał robotę pewną do emerytury.

    nie upieram się że tak jest- chętnie posłucham odpowiedzi w stylu "to
    jest dużo bardziej skomplikowane niż ci się wydaje, założenie takiej
    pompy przy gotowej instalacji to miesiąc roboty"
    Na razie jednak wydaje mi się że to połączenie instalatora klimatyzacji
    z instalatorem co. Wyobrażenie mam takie: skoro układ wewnątrz jest
    wykonany - bo wspólny z innymi instalacjami - czyli podejście do
    podłączenia się do co i baniaka cwu - to montaż pompy to chyba tylko
    powieszenie jednostki, doprowadzenie przewodów do podejść, napełnienie i
    sprawdzenie. Najważniejsze wydaje się dobre zaprojektowanie instalacji
    wewnętrznej, ale jej koszty powinny być podobne jak instalacji
    korzystających z innych źródeł ciepła.

    Co byście w takim razie proponowali zrobić w takim domku?
    bo ja bym tak czy inaczej zrobił podejście na PC, na razie bym jej nie
    montował, ale solary na pewno (bo przy kominku ma to sens)

    Łukasz