  • Data: 2009-08-13 19:19:48
    Temat: Re: pchli prezent od kota sąsiadów.....
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek Dyjor pisze:

    > nie mam siły. mam już pewien twój obraz.
    >
    > ale nie chce cie obrażać piszac wprost co myślę.

    "...W opublikowanej w 1962 roku książce "Silent Spring" Rachel Carson
    oskarżyła przedsiębiorców stosujących DDT o doprowadzenie do wyginięcia
    całych populacji ptaków, wskazując na niepotwierdzony żadnymi
    późniejszymi badaniami związek pomiędzy jego stosowaniem a zbyt cienkimi
    skorupkami jaj ptaków drapieżnych. Publikacja zaowocowała masową
    kampanią medialną oraz postępowaniem EPA (Environmental Protection
    Agency), które po toczącym się w latach 1970-1972 postępowaniu - pomimo
    udowodnienia braku związku między DDT a przypisywanym mu szkodliwym
    działaniem - zakazało stosowania DDT w USA[1]...."

    "...Zakaz spowodował gwałtowny wzrost zachorowań na malarię. W Sri Lance
    w 1946 roku na malarię chorowały prawie 3 miliony ludzi, po zastosowaniu
    DDT liczba przypadków tej choroby spadła do zaledwie kilkunastu. Po
    wycofaniu DDT choroba powróciła i w roku 1969 chorowały na malarię ponad
    2 miliony mieszkańców Sri Lanki.

    Wobec braku dowodów na szkodliwość DDT zwolennicy zakazu jego stosowania
    postulują stosowanie zasady ostrożności. W krajach trzeciego świata DDT
    w dalszym ciągu jest używany do walki z malarią..."

    (wiki)

    MAc