    From: Marek <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pęknięcia po zalaniu ławy - za późno podlewane?
    Date: Fri, 11 Jun 2010 15:26:29 -0700 (PDT)

    On 12 Cze, 00:08, "Paweł" <1...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
    > shaman <s...@p...wytnij.onet.pl> napisa (a):

    > Spokojnie, te "p kni cia" to powierzchniowe rysy skurczowe. Pod rys jest
    > pr t - prawdopodobnie strzemiono lub dok adka wi c przy otuleniu minimalnym
    > 2cm, - przy tych temperaturach pojawila si ta rysa, bo pojawi si musia a.
    > Wszystko jest zgodne ze sztuk , a jak kto Ci tu pisze, e nie, to jest
    > amatorem. Gdyby nie te pionowo stercz ce pr ty, to pracownicy wykonuj cy
    > betonowanie przeci gneliby po tej awie conajmniej desk , a zazwyczaj opr cz
    > zebrania nadmiaru troche by j wyg adzili. Te czynno ci, wykonywane
> [...]

    Cos takiego, jak "powierzchniowe rysy skurczowe" w ogole nie istnieje.
    Beton peka, podczas wiazania, poniewaz sie kurczy - wiec peka na calej
    grubosci, a nie tylko na powierzchni.

    Powierzchowne spekania nie sa rysami skurczowymi, tylko powstaja w
    wyniku odparowania wody.

    Ja nie wiem, czego oni tam ucza w tych zawodowkach...