    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: piecyk gazowy
    Date: Sun, 21 Mar 2010 22:13:59 +0100

    news:ho4olt$j9q$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > Jak mysmy zyli przez te poprzednie dziesieciolecia bez atestow.
    > Jezdzilismy rowerami bez kaskow, kamizelek odblaskowych. Wozilismy
    > dzieci bez atestowanych fotelikow itd.
    >
    > JAK MYSMY ZYLI BEZ ATESTOW?!
    >
    > A jak dobrze teraz za to zyje biurokracja zyjaca z tych atestow...

    no właśnie jak spojrzę wstecz to dziwię się jak ja przeżyłem te lata.
    Znaczną część życia przejeździłem bez pasów, kilka ładnych lat w wieku
    młodzieżowym przejeździłem na motorowerze bez kasku i obowiązkowych
    przeglądów itd itp.
    Z drugiej strony społeczeństwo debilowacieje lub mówiąc bardziej naukowo -
    specjalizuje się i wprowadza się przepisy które chronią ludzi przed nimi
    samymi i postępującą ignorancją.
    Przy obecnych przepisach ograniczających wejście z wieoloma produktami na
    rynek jest bardzo kosztowne bo wymaga wielu kosztownych badań i dopuszczeń
    na które stać nielicznych. Wolna konkurencja jest tylko teoretyczna. Z
    drugiej strony użytkowanie takich przedmiotów daje jakiś cień wiary w to że
    zostały sprawdzone pod kątem bezpieczeństwa użytkowania i nie są
    niebezpieczne. Moim zdaniem można się z tego śmiać bo śmierć zawsze dotyka
    innych, ale na pewno wiele poglądów na różne sprawy zmienia się gdy wypadek
    spotyka naszych najbliższych. Wtedy szuka się winnych, wysuwa sie roszczenia
    odszkodowawcze itd itp więc idiotyczne z pozoru przepisy muszą pokrywać
    zidiocenie ludzi. Wystarczy śledzić tylko tą grupę by dostrzec jak wiele
    osób nie zdaje sobie sprawy z zagrożenia jakie może powodować nieprawidłowe
    użytkowanie instalacji gazowych, czy instalacji grzewczych. Jak wiele osób
    nie ma zielonego pojęcia o zagrożeniach jakie niesie ze sobą prąd
    elektryczny, a wiele z tych rzeczy to wręcz szkoła podstawowa....
    Nie wiem co lepsze ale uważam że w obecnej dobie chyba jednak należy ludzi
    chronić przed nimi samymi.
    --
    Jackare