  • 1. Data: 2010-03-16 08:32:18
    Temat: piecyk gazowy
    Od: "iwona" <i...@f...onet.pl>

    Witam!
    No i stało się...:-(((
    Mój stary WROZAMET, po bardzo wielu latach dobrego działania, odmówił
    posłuszeństwa...
    Przecieka i chyba poszła mu wężownica.
    Dziś ma przyjść fachowiec i jeszcze potwierdzić diagnozę, ale to raczej
    pewne...:-(
    Jak nic czeka mnie więc kupno nowego piecyka.
    Szkoda, bo za kilka lat mają zmieniać nam te piecyki na wodę miejską.
    No trudno...
    Teraz mam zagwozdkę jaki piecyk wybrać, żeby:
    - po pierwsze nie zainwestować nie wiadomo jakiej kasy
    - po drugie nie psuł się co chwila, a w razie naprawy, żeby serwis nie
    kosztował majątek
    - po trzecie dobrze grzał wodę (a wodę w dzielnicy mamy b. zażelazioną...)
    - po czwarte zapalał się nawet przy słabym ciśnieniu wody (4 piętro...).

    Może jakieś podpowiedzi lub uwagi z własnego doświadczenia.

    Blondynka w kłopocie...;-)

  • 2. Data: 2010-03-16 08:39:15
    Temat: Re: piecyk gazowy
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "iwona" <i...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    > - po drugie nie psuł się co chwila, a w razie naprawy, żeby serwis nie
    > kosztował majątek
    Sprawdź, serwis której marki jest najbliżej
    - pewnie Junkers ;-)

    > - po trzecie dobrze grzał wodę (a wodę w dzielnicy mamy b. zażelazioną...)
    Pomyśl o filtrze / -trach na wejściu - przy okazji dla celów spożywczo /
    zdrowotnych.

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2010-03-16 09:12:23
    Od: "Anonim" <a...@n...mam.emaila>

> [...]
    > - po czwarte zapalał się nawet przy słabym ciśnieniu wody (4 piętro...).
    >
    > Może jakieś podpowiedzi lub uwagi z własnego doświadczenia.

    Mozesz naprawić stary piecyk. Firmy które wymieniają piecki mają setki
    starych piecyków bo zabierają po wymianie od klientów. Taki stary piecyk
    mozna kupić za grosze do naprwy swojego. NIektroe firmy sprzedają co lepsze
    modele (z tych odzysku) dla osob które niepotrzebuja nowych (mój kumpel
    kupił za 90 zł piecyk na działkę)
    Jeśłi wynbierzesz nowy to dla Ciebie jest potrzebny piecyk DOWOLNY, powinin
    spełniać tylko jeden warunek - Jak najdłuzsza gwarancja. NIewiem jak jest
    teraz ale do niedawna junker oferował 3 letnią gwarancję (pod warunkiem
    corocznych płatnych przeglądów około 20 zł) i przedłuzenei tej gwarancji o
    kolejne 2 lata. Dowiedz sie w sklepie. aserwis mozesz mieć i w drugim
    miescie. Są telefony. To nie ty masz zanieść piecyk do serwisu tylko
    serwisant przyjdze do Ciebie. Więc nieinteresuje Cie z jak daleka przyjdzie.
    Co do małego ciśnienia (mieszkam na 4 pietze 4-ro pietrowym bloku). NIe raz
    sie spotkałem że np w kuchni sa kłopoty z goraca wodą. We wszystkich
    przypadkach przezemnie spotkanych było zapchane sitrko w kranie kuchennym.
    Syf z wody utrudniał przepływ i piecyk się niewłączał. Sprawdź u siebie
    Dla swojego zdrowia załóż sobie filtry do wody poprawi se smak wody a i
    piecykowi to równiez sie przyda (nowemu) Przy nowym piecyku jesli sie
    zdecydujesz uprzyjk sie na filtr gazu przed piecykiem. żadko go sie zakłada
    ale naprawdę jest warto - tym bardziej że gwarancja nieobejmuje tego

    Pozdrawiam
    Robert

  • 4. Data: 2010-03-16 09:57:25
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > - po czwarte zapalał się nawet przy słabym ciśnieniu wody (4 piętro...).
    >
    > Może jakieś podpowiedzi lub uwagi z własnego doświadczenia.

    Poszukaj na allegro w uzywanych jesli ma to byc na troche, masa firm
    sprzedaje piecyki z odzysku wyremontowane i niezadko z gwarancja.

    --
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 5. Data: 2010-03-16 11:01:41
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    iwona wrote:

> [...]
    > pewne...:-(
    > Jak nic czeka mnie więc kupno nowego piecyka.

    Może wystarczy wymienić uszkodzony element?

    > Może jakieś podpowiedzi lub uwagi z własnego doświadczenia.

    Mam dwa Termety - jeden nastoletni, do C.O., po wymianie nagrzewnicy pracuje
    dalej. Drugi, przepływowy do ciepłej wody,następca kilkuletniego awaryjnego
    Junkersa. Tanie, sprawne. Woda paskudna (twarda, zażelaziona), ciśnienie nie
    za wysokie, ale Junkers rady nie dawał - Termet daje.
    J.

  • 6. Data: 2010-03-16 11:41:43
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > - po czwarte zapalał się nawet przy słabym ciśnieniu wody (4 piętro...).
    >
    > Może jakieś podpowiedzi lub uwagi z własnego doświadczenia.

    W razie czego sprzedam Ci nagrzewnicę z używanego termeta (PG 6 / G17). 50
    zł + koszty przesyłki. Sprawna.
    Poza tym niekoniecznie przecieka wężownica - może cieknąć tzw aparat wodny.
    Nowy w sklepie kosztuje około 110 zł.
    Jeżeli masz problemy z wodą, ciśnienien itd polecam zwykły bojler
    elektryczny. Bojler 80 litrów kosztuje 360 zł, wystarczy dla 3 osobowej
    rodziny pod warunkiem że korzysta się z prysznica a nie wanny. To 80 L
    WRZĄTKU więc jest on mieszany z wodą zimną. Sam zrezygnowałem z piecyka
    gazowego kilka lat temu (no, ponad 10 lat temu) i jestem zadowolony. Aha -
    prowadzę zakład instalacyjny więc z tymi tematami i dylematami spotykam się
    na codzień. Wielu moich klientów dało się namówić na taką zmianę i są
    zadowoleni, zwłaszcza ci którzy mieli problemy z ciśnieniem wody i
    drożnością rur.
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2010-03-16 20:05:57
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "iwona" <i...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Teraz mam zagwozdkę jaki piecyk wybrać, żeby:
    >
    > - po czwarte zapalał się nawet przy słabym ciśnieniu wody (4 piętro...).

    Elektroniczny, z czujnikiem przepływu wody (turbinką). Jest mu zupełnie obojętne
    ciśnienie wody, wykrywa po prostu jej pobór. Termeta kupisz za < 900zł.

  • 8. Data: 2010-03-16 20:31:29
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Elektroniczny, z czujnikiem przepływu wody (turbinką).
    > Jest mu zupełnie obojętne ciśnienie wody, wykrywa po prostu jej pobór.
    > Termeta kupisz za < 900zł.

    Tylko, że z turbinką nie nadaje się tam, gdzie jest twarda woda. Wtedy
    lepiej jest jupić zasilany ogniwem elektrycznym.

  • 9. Data: 2010-03-17 06:20:09
    Od: "Anonim" <a...@n...mam.emaila>

    > Elektroniczny, z czujnikiem przepływu wody (turbinką). Jest mu zupełnie
    > obojętne ciśnienie wody, wykrywa po prostu jej pobór. Termeta kupisz za <
    > 900zł.

    Wcale nie, Turbinka musi mieć wiecej obrotów by WYTWORZYĆ iskrę. Mozna
    porownac turbinkę do małego dynama (pradniczki) na biegu jałowym nie daje
    napięcia dopiero po przekroczeniu okreslonego przepływu wody. Inaczej jest
    jak jest pieck na bateryjkę. wtedy to minimalne odkręcenei wody powoduje że
    turbinka (tak tak, w piecykach na baterie tez jest turbinka) uruchamia iskrę
    z bateri. Turbinka załącza prąd z baterii. I tu jest przewaga baterii bo
    woda ciepła leci kilka sekund wczesniej niż w piecykach zasilanych turbinką.
    Bateria ma równeiz wady. Bateria zuzywa sie pomału i z czasem coraz póxniej
    piecyk sie zapala. U mnie bateria (2XR20) wytrzymuje jakieś 8 miesięcy, ale
    dla spokoju po 4 miesiącach wymieniam (dokładniej to ładuje bo używam
    akumulatorków.)

    Pozdrawiam
    Robert

  • 10. Data: 2010-03-17 09:21:21
    Od: "iwona" <i...@f...onet.pl>

    Witam i bardzo wyszystkim dziękuję za podpowiedzi:-)
    Wadliwy okazał się zespół gazowy...
    Niestety pokręciłam nazwę tego swojego piecyka, to termet G-17.
    Nie wiem dlaczego byłam przekonana, że WROZAMET...
    Pan fachowiec obdzwonił hurtownie i sklepy i... jak na razie części nie
    znalazł...:-((
    Jak nie znajdzie do piątku, to muszę kupić nowy piecyk.
    Wybrałam TERMET G-19-2.
    Ceny różne.
    Najdrożej oczywiście najbliżej czyli w Warszawie.
    No i autoryzowany montaż też nie najtańszy, a do tego jakieś części
    potrzebne są do zamontowania, jakieś zawory, filtry, przewody, a jeden pan
    z serwisu to powiedział, że nawet rura odpływu spalin musi być nowa...
    Ratunku ile to klopotu z tym piecykiem.
    Mam nadzieje, że do świąt się z tym uporam.

    Pozdrawiam serdecznie

    Blondynka w zimnej wodzie kąpana:-)