  • Data: 2013-12-30 16:24:24
    Temat: Re: pleśn na rogach szczytowych ścian mieszkania
    Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 9 Nov 2013 20:35:53 +0100, zlotowinfo napisał(a):

    > na szczytowych mieszkaniach wchodzi pleśn
    > pleśn wchodzi na szczytowej ścianie w pokoju
    > od góry i od dołu, w rogach
    >
    > jedna ze ścian jest znacznie zapleśniona, gdyż w rogu stała szafa
    > zmniejszając przepływ powietrza w tym miejscu
    >
    > wilgoć zachodzi tylko na ścianach szczytowych budynku u wszystkich
    > czy można tu winić ADM o złą izolację budynku i
    > czy oni powinni interweniować i to naprawić?

    Ewidentne wychładzanie ściany w tych miejscach, na skutek czego skrapla się
    tam wilgoć występująca normalnie w mieszkaniu. Stara i madra tradycja mówi,
    ze nie powinno się wieszać zasłon, ustawiać dużych i wysokich mebli przy
    zewn. ścianach, zresztą nawet wieszanie tam większych obrazów czy luster
    nie jest wskazane ze wzgl. na niebezpieczeństwo zawilgocenia ich pod
    spodem, tj od strony ściany. Żeby nie wiem jak ocieplać ściany, zawsze duże
    przedmioty przy nich ustawione bedą powodować miejscowe ich wychładzanie
    się i skraplanie tam pary wodnej, więc przy dużej wilgotności powietrza w
    mieszkaniu - pleśń.
    --
    XL