    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: płytki 1,70m czy do sufitu ?
    Date: Tue, 28 Feb 2012 03:45:19 -0800 (PST)

    On 27 Lut, 19:53, pilocik <p...@n...pl> wrote:

    > Widzę, że większość z Was skłania się za opcją do sufitu - ja też :)
    > Chodziło mi raczej o ewentualne przeciwwskazania .
    > Ekonomia mnie nie przekonuje gdyż dobra farba też potrafi kosztować, do
    > pomieszczeń mokrych zwłaszcza.
    > Rurki w peszlach to moim zdaniem całkowicie zbędny wydatek.
    > Nie ma żadnej możliwości wymiany bez rujnowania ściany, bez względu czy
    > mamy peszel czy nie.
    > To mi przypomina moja przedbudowlaną dyskusję z teściem i jego argument
    > za peszlem. Stwierdził, że on budując (lata 70-80) wszystko dał w
> [...]

    Mialem na mysli kable w peszlach. Alu pex-y pod posadzka puscielm w
    rurach kanalizacyjnych 50mm.

    Co do 0 wymian to wez pod uwage jeszcze jedna sprawe:
    Czesto jest tak ze kabel w gniazdku ktore jest czesciej grzebane sie
    lamie czy jest obcinany. Jak jest zamurowany to w pewnym momencie
    trzeba na niego zalozyc zlaczke i przedluzyc. Jak sie ulamie przy
    zlaczce to dupa. Albo lutowac albo ryc sciane.

    Jak jest w peszlu to lekko go sobie pociagniesz i znowu masz mozliwosc
    manipulacji.
    Innymi slowy. Brak wymian moze byc spowodowany tym ze kabel dal sie
    manipulowac.
    Gdyby byl zamurowany to wymiana jednak mogla by sie zdazyc.

    Ale to temat kontrowersyjny. U siebie peszli na elektryke nie dalem
    ale kabelki zostawilem odpowiednio dlugie i nie dopuszczam do
    instalacji ciaproków...

    Przeciwwskazaniem do plytek na ful wysokosc jest wiercenie w nich.
    Gdyby przypadkiem wymyslilo ci sie klasc podlogowe na sciane (jakby
    akurat taki wzorek/kolor pasowal) to sie umordujesz przy wierceniu
    otworow w nich...