    From: Severin <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pochwale sie rachunkiem za gaz
    Date: Thu, 11 Mar 2010 10:09:39 +0100

    Kudlaty pisze:

    > Zuzycie w roznych domach jest rozne to fakt. Ale wyzsze watki
    > oskarzaly inicjatora ze mataczy. Ja tylko potwierdzilem jego wyniki bo
    > mam podobne. Oczywiscie zawsze moglobyc lepiej ale to juz inna bajka.

    Nie wiem czy ktoś tutaj kogoś posądzał o matactwo, z treści wątkowtórcy
    jak i Twojej wynika jednoznacznie, że próbujecie chyba oszukać sami
    siebie. Pierwszy podaje kwotę jaką zapłacił za rzekome 7 miesięcy
    grzania, po czym dodaje że faktycznie grzeje od 2 miesięcy i tylko
    sporadycznie dogrzewa kominkiem;), Ty natomiast ruszasz z odsieczą i
    podajesz wynik ogrzewania 200m2 domu, z czego 100m2 nie ogrzewasz.

    Ja wprowadziłem sie tydzień przed świętami BN. Parterówka z nieużytkowym
    poddaszem, 160m2, ogrzewane 140m2, 70m2 podłogówki + 4 grzejniki,
    zbiornik CWU 200l przygotowany pod solary, liczba użyszkodników - 2.
    Piec (Per-Eko 17kW) odpaliłem 12.12.2009 i po pierwszym tygodniu byłem
    przerażony ilością spalanego węgla, po około 2-3 tygodniach budynek
    złapał temp. i teraz jest ok. Do dzisiaj spaliłem 72 worki x25kg
    ekogroszku (Ekoelma Kazimierz-Juliusz, 1t=750zł), temp w domu około 24C,
    CWU 55C. Dzienne spalanie to około 20kg węgla, przy temperaturach w
    styczniu -20/25C (dolny śląsk, przedgórze sudeckie). Budynek ocieplony
    15cm styropianu, 30cm wełny na stropie (URSA 20cm+10cm), posadzka 18cm
    styropianu twardego. Od odpalenia pieca do dzisiaj minęło dokładnie 89
    dni, czyli 3 miesiące grzania wyniosły mnie 1350zł/3=450zł miesięcznie.
    Do tego oczywiście należy doliczyć kuchnie elektr. (rachunek za prąd,
    jeszcze budowlany 514zł/2 miesiące). Racjonalny wynik to około 500zł
    miesięcznie. Gazu nie mam i nie zapowiada się żeby był. Mam natomiast
    doświadczenie ponieważ na starym mieszkaniu (52m2)grzałem gazem, klocek
    z lat 80-tych docieplony 5cm styropianu, piwnica i mieszkanie na górze
    nie ogrzewane, w grudniu dostałem prognozę na styczeń 370zł, jak na tak
    małe mieszkanko to kosmos.
    Puenta:
    "Moja jest tylko racja, i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to
    moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"