    From: "Kane" <k...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pochyła działka
    Date: Wed, 25 Nov 2009 06:37:18 +0100

    >lepiej jest wyrównać teren (podebrać) czy częściowo podpiwniczać. Nie
    >ukrywam, że muszę liczyć każdą wydaną złotówkę.
    >Ile mniej więcej procentowo drożej wyjdzie mi budowanie domku na
    >takiej działce (domek jednorodzinny 110-120m^2)

    Znajomy buduje dom na podobnej dzialce (beskid zywiecki). Razem z
    architektem po wizji lokalnej na dzialce (naslonecznienie itp) ustalili ze
    projektują dom czesciowo podpiwniczony. I ławy stopniowe czy jakos tak - nie
    pamietam w tej chwili jak sie to nazywa. Strop nad czescia podpiwniczona,
    nad resztą podłoga na gruncie.

    Od strony spadu domu (tam gdzie bedzie "piwnica") daje mu to naprawde fajna
    sprawe - ta podpiwniczona czesc domu jest mocno oswietlona przez okna w
    poludniowej scianie "piwnicy" i zaraz przed tym ma taras. Wejscie do domu od
    strony "przed spadem" po paru stopniach, wejscie do domu od strony tarasu
    ("po spadzie") - schodki wzdluz domu wraz z odwodnieniem liniowym naturalnym
    (korytko takie) albo przejscie przez piwnice. Na rysunkach pogladowych
    wyglada to slicznie i funkcjonalnie.

    Drugi sposob jaki czasami widze bedac w gorach gdzie dzialki ze spadem to
    norma: pod czescia domu fundament ławy normalne a pod resztą fundament
    słupowy. Albo wrecz całość na słupach. Niestety nie wiem jakie koszta -
    pewnie duże ;) Ale to stosowali jak mieli np 3metry spadu działki na
    długości domu.

    O zlotowkach trudno mowic - roboty ziemne tez tanie nie są, a potem jeszcze
    ewentualne dodatkowe klopoty z zagospodarowaniem dzialki przy "podebraniu"
    (bo np okno wyjdzie za nisko albo schodow trzeba dodac - to juz od projektu
    zalezy).

    Pozdrawiam

    Kane