  • Data: 2013-06-03 07:16:53
    Temat: Re: podsumowanie sezonu - pompa ciepla ;)
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 2 czerwca 2013 23:52:07 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > każda Pliszka swój ogonek chwali. Możesz napisać dlaczego płaciłbyś 2 razy
    > więcej?

    Juz pisalem - nie mozna wykorzystac II taryfy i gorsza sprawnosc. I trzeba grzac do
    wyzszych temperatur niz przy podlogowce co powoduje kolejne straty (bo przy tym typie
    ogrzewaniu rozklad temperatur jest strasznie dupiaty - na dole zimno, na gorze
    goraco, zupelnie odwrotnie niz trzeba).

    [...]
    > systemy rozprowadzania ciepłego powietrza nie widziałeś a ja widziałem. Do
    > pokoju 30-40m2 wystarcza jeden kanał 10x10cm. Typowe kratki były pozakładane.
    > Kanały robi się w trakcie budowania ścian. Nie muszą być o przekroju

    Ja mam wrazenie ze Ty to mowisz z perspektywy posiadania mieszkania 80m2 z 3-4-ema
    pokojami. Zaprojektuj taki system w chocby moim domu ktory ma ~15 roznego rodzaju
    pomieszczen na trzech poziomach. Regulacja tego bedzie koszmarna, a sprowadzenie
    15-tu kanalow 10x10 w jedno miejsce tak zeby wszedzie byly niewidoczne - trudne. Choc
    oczywiscie mozliwe bo sam mam kanaly wentylacji mechanicznej w kazdym pomieszczeniu -
    tyle ze tutaj nie musze sie zbytnio martwic az tak o dlugosci i przekroje bo czy
    bedzie wentylowac 2 x mniej w jednym pokoju niz w drugim - przy wentylacji nie ma to
    az takiego znaczenia.

    [...]
    > dopływu ciepłego powietrza. Ty piszesz że akumulacyjność jest dobra a parę
    > osób pisało że im się nie podoba. Jedyna wada to trudniejsza regulacja. Ale

    Akumulacyjnosc jest fantastyczna - wygladza "piki" temperaturowe (w lato chlodzi, w
    zime grzeje, w duzym uproszczeniu). Przede wszystkim pozwala na dostarczanie ciepla
    "skokowo" tj. grzejesz plyte 10h w II taniej taryfie, a cieplo masz przez cale 24h,
    przez caly czas rownomiernie.

    [...]
    > automatyce system jest na tyle szybki że wystarczą czujniki pokojowe. Wdziałem
    > jak taki system działa. Nikt mi nie wciśnie że jest zły. Jest dobry.

    A ja nie widzialem ani nie slyszalem o ani jednej takiej instalacji (z typowa
    gruntowa pompa ciepla gdzie GZem bylby system powietrzny). To sie moim zdaniem ze
    soba gryzie - jezeli ogrzewanie powietrzne to zdecydowanie nie pompa ciepla - nie
    bedzie ekonomicznie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.