  • Data: 2013-06-02 23:52:07
    Temat: Re: podsumowanie sezonu - pompa ciepla ;)
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 2 czerwca 2013 22:53:39 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Przy grubej podlogowce i ogolnie akumulacyjnym domu nie trzeba nic chlodzic. Ja
    zdecydowanie wole te droge.

    > Uzdatniania? W jakim sensie i jak? Od spraw powietrza i jej swiezosci jest
    wentylacja mechaniczna, a nie system ogrzewania :)

    > Jestes pewien? Ja mysle ze przy tym systemie placilbym z 2 x tyle niz place teraz.
    Ten system ma jak dla mnie same wady (brak akumulacji, halas, halny w domu, wianie
    cieplym/zimnym po plecach, drosza eksploatacja, grube kanaly ktore gdzies trzeba
    ukryc i ktore zajmuja miejsce). Nie dostrzegam tu zadnych zalet.

    > pozdr.
    >

    > --
    >
    > Adam Sz.

    każda Pliszka swój ogonek chwali. Możesz napisać dlaczego płaciłbyś 2 razy więcej?
    Żeby tak było musiały by powstać jakieś ponadnormatywne straty. Ty takiego systemy
    rozprowadzania ciepłego powietrza nie widziałeś a ja widziałem. Do pokoju 30-40m2
    wystarcza jeden kanał 10x10cm. Typowe kratki były pozakładane. Kanały robi się w
    trakcie budowania ścian. Nie muszą być o przekroju kwadratowym. Mogą być o przekroju
    prostokątnym. Byle by przekrój miały odpowiedni. Nie trzeba ich nigdzie ukrywać bo
    one są częścią ściany. Same z siebie są schowane. Nie ma żadnego wiania i wichur. Z
    wyjątkiem tego że jest ciepło nie odczuwa się działania takiego systemu. Otworzenie
    okien nie zakłóca dopływu ciepłego powietrza. Ty piszesz że akumulacyjność jest dobra
    a parę osób pisało że im się nie podoba. Jedyna wada to trudniejsza regulacja. Ale
    nie potrzeba do takiego systemu czujników pogodowych bo przy minimalnej automatyce
    system jest na tyle szybki że wystarczą czujniki pokojowe. Wdziałem jak taki system
    działa. Nikt mi nie wciśnie że jest zły. Jest dobry.