  • Data: 2011-10-30 22:05:27
    Temat: Re: pompa ciepla - Ecopol-system
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 30 Paź, 20:09, "kiki" <k...@k...ki> wrote:

    > 850, u ytkowej 700

    Ogromna chata! :) Mysle jednak ze pompa ciepla w takich domach zwroci
    sie jeszcze szybciej. Im wiekszy dom i wieksze zuzycie tym krotszy
    okres zwrotu. Do malych dobrze ocieplonych domkow PC sie wogole nie
    nadaje bo wtedy najlepiej grzac pradem w II taryfie i z duzym buforem.
    Z drugiej strony kotlownia np. na wegiel, czy ma 10kW czy ma 40kW
    wyglada tak samo - piec jakos specjalnie wymiarami sie nie rozni. I
    cena tez niewiele wyzsza. Ot trzeba tylko miec wiecej opalu i
    zapierniczac odpowiednio czesciej do niego ;) Pompa ciepla praktycznie
    kosztuje liniowo w gore w zaleznosci od mocy bo z automatu sa
    odpowiednio wieksze wymienniki i sprezarka. Jednak jak policzysz
    inwestycje i eksploatacje w ciagu kolejnych 20-30 lat to juz moze
    roznie to wyjsc :)
    pozdr.

    --
    Adam