  • Data: 2009-12-19 10:02:49
    Temat: Re: pompa ciepła z odwiertem pionowym..
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:79da96a7-3539-4839-bf75-

    >Mój kolega ma PC i grzeje nią tylko w 2-giej taryfie. Nie zauważyłem
    >ja, ani on nie zauważył żadnych spadków temperatur powodujących
    >dyskomfort. Twoje wewnętrzne przekonanie wynika IMHO z braku
    >doświadczenia empirycznego.

    Jaki Twoim zdaniem bedzie spadek temp. w ciagu dnia przy dzisiejszych temp.
    ponizej -10C przez kilka juz dni??
    Ja widze u siebie jak pracuje kociol teraz, ile razy dluzej i ile razy
    czesciej sie zalacza w ciagu dnia. Temp. jest stala, ale ilosc spalonego
    gazu jest nieporownywalna. Grzeje tez w innych miejscach i widze jakie sa
    spadki temp. przez noc w roznych budynkach. Spadek temp. o 5C przy mrozie
    sporo ponizej -10C to zadne niewiadomo co. Do tego dochodzi bezwladnosc
    (zakladam) podlogowki, ktora czuc moze po 3 godzinach. Tak wiec zanim
    pojdziesz spac to bedzie zimno w domu i w nogi nawet jak ogrzewanie bedzie
    juz chodzic.

    >Zarzucasz innym że są zaślepieni a sam nie widzisz istotnych
    >fragmentów wypowiedzi (bo nie pasują do Twoich przekonań) ...
    >przykład:
    >" i ograniczeniu strat"

    No ale jest jakis ogolny sens tej dyskusji. Znajdziesz wiecej slow do
    ktorych sie nie odnioslem.

    >Ja też wiem. Patrzymy na to samo ale widzimy co innego....

    Najwyrazniej.
    Sugerujesz, ze wiekszosc miewa migreny i bole glowy z powodu wentylacji
    grawitacyjnej?? Troche tego ludu by bylo.

    > Piszemy o wietrzeniu klimatyzowanych pomieszczen, czy sensie
    > rekuperatora??

    >O tym że mylisz rekuperator z wentylacją mechaniczną. Albo rekuperator
    >z centralką rekuperacyjną (czyli wentylatory wentylacji mechanicznej
    >plus sterownik plus rekuperator). Rekuperator odzyskuje ciepło
    >wychodzące i ogrzewa nim zaciągane powietrze. Klimatyzator ogrzewa
    >powietrze na zewnątrz a ochładza wewnętrzne. Ani rekuperator ani
    >klimatyzator nie służą do wentylacji i w tym sensie całkowicie nie
    >masz słuszności.

    Czegos nie lapie.
    Rozmawiamy o wentylacji mechanicznej z rekuperatorem. Dla mnie to komplet.
    Jaki jest inny sens stosowania rekuperatora? Mieszanie tego z klimatyzatorem
    nie wiem czemu ma sluzyc.

    >Ceny energii?

    Oby tylko, ale dalej nie widze korelacji z tematem.

    >Łatwe do utrzymania czystości. Eksploatacja jest tania, zużycie małe.

    Inwestycja niewspolmiernie wieksza. Naprawde myslisz ze banki wyklada sie
    marmurami dla lepszego utzymania czystosci?? Jest tyle innych tanszych
    materialow spelniajacych te funkcje.

    >To pozwala zmniejszyć koszty inwestycji. Z wygodą to nie ma nic
    >wspólnego. Znowu kwestia ekonomii....

    Ale wentylowac trzeba, wiec skoro oszczedzono na oknach to mamy wentylacje
    mechaniczna i brak przeciagow, ciagle swierze powietrze i co tam jeszcze.
    Kwestia ekonomii takiego rozwiazania moze byc kluczowa.

    >Dla własnej satysfakcji i potrzeby spełnienia dobrego uczynku?

    No nie wiem, dla czego Ty to robisz? :-)

    Pozdro.. TK