  • Data: 2017-04-17 14:12:24
    Temat: Re: pompy
    Od: Tornad <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 17 kwietnia 2017 13:34:49 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > a na pompach to kto sie zna? uzytkownik? Potrzebuję energooszczedną pompe która
    podniesie wode na 10m, przy przeplywie powiedzmy 1000 l/h. Niby taką jak do CO tylko
    na nieco wieksze cisnienie.

    > b.
    Ja zaczalbym od "przestudiowania literatury". Oto pierwsza z brzegu pozycja.

    http://www.dostudni.pl/jaka-pompe-wybrac,p11.html

    Przede wszystkim wybor pompy w sensie zasady jej działania, zależy od
    glebokosci zw. wody w studni w stosunku do poziomu, na którym pompe możesz czy
    chcesz zainstalować. Roznica tych poziomow nie może być wieksza od około 8 m.
    Tak prawi fizyka i tego nie przeskoczysz.

    Można szukac pompy, której nazwy polskiej nie znam ale wiem, ze ona pracuje na
    zasadzie zwezki Venturiego. Z niej wychodzą dwie rury fi około 1 cala kazda.
    Pompa do jednej z tych rur pompuje wode, a z drugiej sika woda pod dość
    znacznym, około 2 - 3 atm. ciśnieniem.
    Dla głębszych studni nadaje się rowniez pompa glebinowa umieszczona przy dnie
    studni, do której przewodami w superizolacji elektrycznej, doprowadzaa się
    prad. Ze studni, najczęściej wierconej, wychodzi jedna rura, która podlacza
    się do zbiornika ciśnieniowego czyli hydroforu. Taka pompa w Hameryce kosztuje
    około 1200 dolarow.
    Przed wykonaniem instalacji hydroforowej polecam zbadanie wody, glownie pod
    katem zawartości w niej zelaza. Zelazo w postaci FeO czyli tlenku zelaza, jest
    szkodliwe dla zdrowia. Zelazo w tej formie nie jest w wodzie widoczne, woda
    jest idealnie przezroczysta. Wtedy trzeba zainstalować aerator aby to zelazo
    utlenić do formy Fe203 czyli o wygladzie i wlasciwosciach rdzy, która można
    odfiltrować.

    Pzdr
    Tornad