  • Data: 2009-07-15 19:36:37
    Temat: Re: pompy ciepła - mały absurd?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:4348210a-66ff-4912-a81d-

> [...]
    >>> rozwiazan.

    E tam, pelno tego w sieci. Jeszcze rok temu sam zastanawialem sie nad pompa
    ciepla dla siebie i czytalem te rozniste madrosci. W koncu zdecydowalem sie
    na gaz i przestalo to mnie w ogole interesowac. Ogolnie to taka jest teoria,
    czy sluszna??

    >Czyli chcą przez to powiedzieć że te 1,5 metra ziemi to taka super
    >fantastyczna izolacja co latem przepuszcza ciepło a jesienią jest
    >super izolatorem i przez te kilka miesięcy to ciepło nie zdąży sobie
    >uciec z powrotem... hmmm ciekawe ...

    Nie ulega watpliwosci, ze metrowa warstwa ziemi ma jakas tam pojemnosc
    energetyczna. Nie zamarznie to przeciez przez tydzien silnych mrozow. Mysle,
    ze jest w tym wszystkim pewne uogolnienie stosowane na potrzeby marketingu,
    by przyslowiowy Kowalski mogl lepiej to zrozumiec. Faktem jest, ze w roznych
    opracowaniach na ten temat pisze sie o odradzaniu sie gruntu czy jakos tak.

    >Cały czas spada jak ciepło intensywnie pobierasz... Kwestia tylko
    >intensywności eksploatacji (i intensywności przenikania strumienia
    >ciepła z wnętrza ziemi).

    A no wlasnie, jesienia tego ciepla jest sporo, pod koniec zimy najmniej.
    Raze ze eksploatuje sie kolektorem, dwa ze zima zabrala.

    >Kolektor pionowy czerpie cieplo z przeplywajacych wod gruntowych
    > a COP nie spada. Tak pisza i mowia.

    >A te wody gruntowe to gdzie sobie tak cały czas płyną? A skąd sobie
    >biorą to ciepło?

    W duzej mierze chyba plyna caly czas, tak mniej wiecej dzialaja studnie.
    Poza tym woda jest pewnie lepszym przewodnikiem ciepla niz suchy grunt.

    > Przeczy temu też trochę tzw. doświadczenie syberyjskie... Chodzi o to
    [...]

    A dalej nie wycialem cytatu z roztargnienia, sorry.

    Pozdro.. TK